Dien ik de voorrijkosten te betalen als de ANWB het probleem niet verhelpt?

Ik had vandaag pech onderweg. Ik kon geen gas meer geven en ook niet meer starten. De politie heeft mij gesleept naar de dichtstbijzijnde parkeerplaats en daar heb ik de ANWB gebeld. Omdat ik geen lid was, moet ik lid worden en voorrijkosten van 150 euro te betalen. Daar ging ik mee akkoord, maar ik ging er wel vanuit dat ik geholpen kon worden. Nou moest ik ten eerste twee uur wachten, en toen de monteur er eindelijk was, kon hij het probleem niet verhelpen en moesten ze mij achterlaten. Toen heb ik mijn vader gebeld of hij mij kon ophalen en toen hij was gearriveerd had hij het probleem binnen 3 minuten opgelost. Er was namelijk een zekering stuk gegaan en deze heeft hij vervangen. Ik kon weer rijden.
Nou ben ik het dus niet eens met die voorrijkosten van 150 euro. En lid worden? Dat wil ik wel.

Toegevoegd na 6 dagen:
Nou ik heb contact opgenomen met de ANWB en ze zeiden dat er stroom was gemeten dus dat de zekering niet stuk kon zijn. Feit blijft dat een slechts een nieuwe zekering ervoor zorgde dat ik kon rijden, dus wie heeft gelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je direct je vader had gebeld dan had je dat een hoop geld gescheeld ;-( Maar dat is achteraf gelul natuurlijk.

Antwoorden (4)

Ja, u moet wel betalen. U bent immers van tevoren accoord gegaan met de voorwaarden, die door de ANWB gesteld zijn. In de voorwaarden staat dat u dit moet betalen, voor de komst van de ANWB. De ANWB garandeert echter niet dat ze altijd het probleem kunnen verhelpen.

Persoonlijk zou ik echter nog wel contact opnemen met de ANWB en uw specifieke situatie voorleggen. Dat u eerst 2 uur moest wachten is geen reden tot klagen, dat kan door drukte veroorzaakt zijn. Echter dat zoiets simpels als een kapotte zekering niet wordt gevonden is wel vreemd. Wellicht dat de ANWB u nu iets tegemoet wil komen. Deze prestatie getuigt immers niet van groot vakmanschap.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik het geheel mee eens.
Niets aan toe te voegen: +
ronron1212
12 jaar geleden
+
Volgens mij is kan het zijn dat hier spraken is van een wanprestatie en han het zijn dat een rechter hier anders over oordeelt. De ANWB heeft een naam je te helpen en dat is hier duidelijk dus niet gebeurd. Maar bedenk wel dat het gaat om €50,- het lidmaatschap is al gouw een €100,00 dus het valt mee de schade. Maar ik zou als ANWB een rode kleur krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
ik betaal rond de 50 euro aan lidmaatschap voor pechhulp Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar wil je iets meer, en dan nog de in de inschrijfkosten zit je gouw op 100 euri. Dus even nsdenken als je min geeft remie je bent niet alleen op de wereld.
Tja dat valt me ook een beetje tegen van de ANWB-monteur.
Ik ben wel lid en heb in die jaren misschien een keer of tien een beroep gedaan, altijd met veel succes.
Ik durf daarom in Nederland gerust met een goed-onderhouden, heel oude auto te rijden.

Misschien dat je toch een tegemoetkoming kan krijgen als je de zaak uitlegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Want je hebt geen voorrijkosten betaald. Wat je wel hebt betaald zijn de kosten voor een lidmaatschap plus een verhoging voor Woonplaatsservice plus een verhoging.
De ANWB helpt je alleen maar als je lid bent. Nu ben je blijkbaar niet goed geholpen, maar de Wegenwacht kan gewoonweg niet alle storingen verhelpen. Natuurlijk kun je daar over klagen, maar of het zin heeft...

Kortom, de kosten zijn voor het lidmaatschap. Als je daar vanaf wilt moet je niet vergeten weer over een jaar op te zeggen...

"Kan ik bij pech lid worden?

Als de inschrijving van een nieuw lid gebeurt op het moment van pech, wordt er altijd een Wegenwacht Nederland Service met Woonplaats Service met Vervangende Auto Service uitgeschreven. Naast de pakketprijs betaalt u verhoogd inschrijfgeld."
escape