In Engeland zitten bestuurders rechts en rijden ze links. Moeten Engelsen op de snelweg ook rechts inhalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.4K

Het beste antwoord

ja ze moeten rechts in halen.

de reden dat ze links rijden komt uit de middeleeuwen. waarin men nog ridders te paard had. het grotere deel van de mensen is altijd rechtshandig geweest.
In de middeleeuwen gebruikte men zwaarden of speren. tijdens het aanvallen van een andere ridder te paard. reed men hier links van elkaar om vervolgens met rechts te kunnen uithalen.

engeland heeft dit links rijden altijd aangehouden.
waarom wij niet weet ik niet maar zou ook niet anders willen.

stel je voor rijden in engeland en dan links een rotonde op haha dit komt nog redelijk vaak voor bij buitenlanders in engeland.

sorry voor de extra info maar vond het wel leuk om te vertellen!

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, anders wordt het wel heel gevaarlijk, dan moet je bijna op de andere weghelft zitten om te kunnen kijken of er geen tegenligger aan komt.

Toegevoegd na 42 seconden:
Oeps snelweg...tegenliggers... maar inderdaad wel recht net als in het gewone verkeer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach ook daar hebben ze ghost riders :-)
Minnetje vind ik onterecht voor zoiets, je bent duidelijk in je verhaal dus ik compenseer hem wel met een plusje ;-)
Dat klopt. Alles omgekeerd dan hier in nederland.
Goed opleten met oversteken; juiste kant opkijken :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze moeten inderdaad rechts inhalen en rijden de rotondes ook linksom. Maar pas op: verkeer van links heeft geen voorrang. gek genoeg is dat dan wel weer verkeer van rechts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Wij rijden linksom op de rotonde Engelsen rijden ze dus rechtsom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap wat je bedoelt, maar Pindadopje zegt het correct.
Wij rijden rechts om de rotonde heen, dus sturen naar rechts en dan er omheen. Engelsen rijden via links er omheen. Duidelijker zou zijn: Wij rijden tegen de klok in, Engelsen met de klok mee.
ronron1212
12 jaar geleden
Als je in nederland een rotonde neemt gaat die tegen de klok in dat is dus links om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je begrijpt me niet. Als je voor een huis staat, en je wilt er rechts omheen lopen, dan wil dat rechts eromheen zeggen dat je aan de rechterkant begint. Zo ook bij een rotonde. Je rijdt er dus via de rechterkant er omheen en als je dan een rondje rijdt ga je tegen de klok in.
De richting hoe je stuurt is uiteraard naar links, maar je "pakt" hem via rechts.
Ja dat klopt alles in het verkeer is precies andersom als hier dus ook moet je daar rechts inhalen en hier links
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja!
In de Engelse verkeerswet staat o.a. het volgende:
Rule 267
"Do not overtake unless you are sure it is safe and legal to do so. Overtake only on the right. You should
•Check your mirrors
•Take time to judge the speeds correctly
•Make sure that the lane you will be joining is sufficiently clear ahead and behind
•Take a quick sideways glance into the blind spot area to verify the position of a vehicle that may have disappeared from your view in the mirror
•Remember that traffic may be coming up behind you very quickly. Check all your mirrors carefully. Look out for motorcyclists. When it is safe to do so, signal in plenty of time, then move out
•Ensure you do not cut in on the vehicle you have overtaken
•Be especially careful at night and in poor visibility when it is harder to judge speed and distance"

Toegevoegd na 46 minuten:
Nog een duidelijke site:
http://www.learnerdriving.com/learn-to-drive/driving-lesson-briefs/carriageways.php