Auto reparatie: is 650 euro redelijk?

Uitlaat kapot:
Middelste demper (105 euro)
Achter demper (128 euro)
Schuifmoffen (2 x 13,90)
Uitgelezen met KTS en gereset (15,00)

10 dagen later lamda kapot:
Lamda sensor (179,55)
Uitgelezen met KTS en gereset

Arbeidkosten totaal (78,75)

Dus:
Is de prijs redelijk?
Kan de lamda kapot gaan door het vervangen van een middendemper en/of achterdemper?

Graag jullie reactie hierop!

PS: Het gaat om een VW GOLF VARIANT

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Het antwoord op deze vraag is niet alleen afhankelijk van het type auto, maar het is ook de vraag van welk jaar deze is en hoeveel kilometer de auto gelopen heeft. Lambda sensors/sondes gaan nu eenmaal kapot. Wanneer het om een nieuwe Golf gaat, vind ik het toevalig dat 10 dagen na het vervangen van de uitlaat de sonde de geest geeft. Bij een oudere Golf is het denk ik gewoon toeval.

Ten aanzien van de prijs, denk ik dat het een redelijke is. Het arbeidsloon is hetgeen waar het makkelijkst mee gesjoemeld kan worden en dat is hier redelijk. Ik denk dat ze 1.5 uur gerekend hebben en dat is wat staat voor deze reparaties.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

wat voot een auto?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor dat geld kan ik bij harrie op de hoek een nieuwe wagen krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In principe kan de lamda sensor niet kapot gaan met het vervangen van een middendemper. ligt er voornamelijk aan waar deze gemonteerd zit.

een lamda sensor checkt alleen je uitlaatgassen en daarmee past de ECU je onsteking aan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een uitlaat vervangen gaat niet bepaald zachtzinnig, dat kan behoorlijk vastzitten en er zal dan geramt worden, echter na 10 dagen is ie kapot gegaan dus mijn mening is dat de lmbdasonde toch wel aan zijn/haar eind was en toch wel kapot gegaan was. Bekijk het liever positief, voor € 650 kan er weer een jaar gereden worden, een andere auto kopen kost meer. Autorijden is nu eenmaal duur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik dacht dat VW vaste prijzen had voor iedere vorm van reparatie?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ligt er ook aan of je bij de dealert ben geweest of niet...

Maar ik vind het wel veel geld maar denk dat dit wel een normaal dealer bedrag is ja.

En een lamda densor kan echt wel kapot hoor!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De arbeidskosten drijven de prijs in ieder geval niet op!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Auto rijden is niet goedkoop,