Waar te plaatsen? (auto buitenthermometer sensor)

Ik heb dus een thermometer voor in mijn auto aangeschaft die ook de temperatuur buiten mijn auto kan meten alleen ik weet niet waar ik de sensor moet monteren (binnen kant raam of juist buitenkant).

Foto bijgevoegd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
5.2K

Het beste antwoord

Bij diverse merken die zoiets als standaard hebben wordt de sensor vaak in de voorbumper geplaatst.. maar dan niet onder de kentekenplaat ofzo, maar juist meer aan de zijkanten, "onder" de koplampen...

Bij een Astra van mij zat ie recht onder mijn knipperlicht, aan de onderkant van de bumper...

Ik mertke weinig van warmte door de motor, maar denk dat dat ook komt omdat originele sensors misschien meer afgeschermd zijn (er steekt een klein stukje door de bumper, de rest zit er achter)

Wel was het zo dat als ik even geparkeerd had, het zelfs tijdens vorst wel eens over 10c wou worden (dit door rest warmte natuurlijk van de motor, en je rijdt niet)

Dus ik zou hem onder je bumper maken THV je koplampen, knipperlichten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Aan de binnenkant van de voorbumper als het kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je ook doet, Helaas zal je nooit een realistisch beeld krijgen.
Zodra je stil staat zal de temperatuur van de weg invloed op de meting hebben en zolang je rijdt de motor.
Metingen dienen juist met luchtdoorstroming te gebeuren, maar dan wel constant.

Het best is dus zo ver mogelijk weg van de motor (achterin) en in een luchtstroming en weghouden van de invloeden van de weg.

Helaas zal dat praktisch heel moeilijk zijn.

ik bezit zelf een weer station en mijn gegevens gaan naar Meteoconsult.

Wil je hem voor ijsel en koude waarscuwing hebben, hang hem dan zo laag mogelijk ACHTER je auto en NIET voor ivm motor invloeden.