Hoe reset ik de afstandsbediening van de sleutel van een mazda 323 fastbreak uit 1999 als de auto een hele tijd heeft stilgestaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Antwoorden (1)

De term die ervoor wordt gebruikt is "inleren".
Zelf heb ik informatie gekregen via een forum, maar via een dealer is het ook mogelijk.
Ik heb een ander merk, maar bij mij waren de batterijtjes leeg en die had ik zelf vervangen. Toen deed hij het niet meer. Ook mijn auto had 2 weken stil gestaan, maar ik kon hem nog wel starten.
Ik heb de dealer gebeld en uitleg gevraagd. Maar ik heb ook gegoogled op internet. Ik heb via een speciaal forum dat van de fabrikant was ook wat uitleg gekregen.
Toen had ik 3 scenario's en is het me toch gelukt om het weer in werking te stellen.

Bij mij was het de sleutel in het contact en dan de knop 12 seconden ingedrukt te houden. In 1e instantie wilde dat niet lukken, maar uiteindelijk wel na een paar keer opnieuw de auto op contact te zetten en het te herhalen.

Toegevoegd na 7 uur:
Op pag. 4 staat een beschrijving zoals ik het heb gedaan.
Zie ook mijn reactie.
http://www.autovision.nl/meta_system/ZENDER%20INLEESPROCEDURE%20ALGEMEEN.pdf

Toegevoegd na 7 uur:
Probeer anders eens via een forum voor Mazda-rijders. Vaak zit daar wel iemand die wel even wil helpen.
Ik had geluk dat het mij wel lukte, terwijl de meeste mannen gewoon zeggen dat ik de dealer aan huis moest laten komen. Ik heb beschrijvingen op internet gevonden. Die heb ik gebruikt om e.e.a. uit te proberen.
Maar dan moet je wel in de auto kunnen komen.

Succes verder!