mijn peugeot 205wil niet starten krijgt geen stroom heb al een nieuwe rotor,verdeelkap,bobine en nieuwe bougies gestoken en nog niet willen starten???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draait de startmotor? gaan er lampjes aan op je dashboard? werkt je verlichting? Probeer het ff iets uitgebreider te maken.. dan weet ik zeker dat je een goed antwoord krijgt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zal eerst duidelijker moeten aangeven wat het probleem is. Start hij niet of slaat hij niet aan ? Verder schrijf je "krijgt geen stroom", wat krijgt geen stroom ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel je vraag beter op problemcar.nl, daar krijg je eerder antwoord dan hier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
FF. deze vraag op problemcar stellen daar krijg je sneller jou antwoord denk ik.

Antwoorden (8)

Hallo gast 75130,
Hij krijgt geen stroom zeg je,lijkt mij dat de accu kapot is ,laat dit even nakijken !

Succes,Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Controle van de accu lijkt mij een goed aanknopingspunt om mee te beginnen. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de accu werkt dus dat zal het probleem niet zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
werd de vraag niet gesteld door gast 65130?
Als de bougies niet vonken als de startmotor loopt dan is er toch ergens kortsluiting zodat er zoveel stroom loopt dat de spanning inzakt of een erg slechte massa aansluiting zodat er echt geen stroom kan lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga er inderdaad van uit dat je accu goed genoeg is om de startmotor soepel te laten draaien...
Relait? Weet niet hoe je het schrijft sorry... Maar dat probleem hebben we met onze auto ook eens gehad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal eerst de + klem en de - klem van de accu en maak ze even schoon met een stukje schuurpapier en de polen ook even .
Probeer nu te starten en als dit ook niet wil vraag dan even iemand die startkabels heeft en probeer hem zo te starten .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@teun: Altijd eerst de - klem massa losmaken. Raak je namelijk met je ring of weetikwat voor sleutel massa, dan gebeurt er niets. Maat je eerst de + klem los en je raakt met je sleutel massa, dan heb je kortsluiting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was het vergeten te melden : bedankt .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb al geprobeerd en met startkabels lukt het ook ni
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kom je aan het zoeken :
Slechte massa van de accu kabel aan de carrosserie .
Kabelbreuk .
Het beste wat je doen kunt iemand vragen die lid is van de ANWB en die even laten bellen .
Dan komen zij langs en kunnen zij het even doormeten .
En de oorzaak opzoeken .
Verduidelijk uw vraag aub ! Geen stroom, kan vanalles betekenen. Soit, als je bedoelt dat er geen ontsteking is vervang dan ook eens de kleine module die vastgevezen zit op de bobijn. Is vaak de oorzaak van ontstekingspannes.
Eric
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet niet wat je precies bedoelt.als je start dan draait de motor om de motor te laten aanslaan.
dus is het kan niet starten of na het starten slaat de motor niet aan.kun je dus niet starten heb je geen spanning of startmotor problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult naar een deskundige moeten en je ontstekingsmodule of pulsgever moeten laten controleren.
Tevens controle startonderbreking als die er op zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Check even of je aardstrip nog wel vastzit/goed contact maakt.....

Toegevoegd na 1 minuut:
Tijdens starten even een startkabel tussen motorblok en chassis verbinden