Wat is de reistijd van Abcoude naar Schiphol-P3 in de ochtendspits?

Op donderdag 23 juni moet ik uiterlijk 08:00 op parkeerterrein P3 van Schiphol zijn. Die nacht overnacht ik bij mijn reisgenoot in Abcoude.

De vakanties zijn dan nog niet begonnen, dus we zitten precies in de ochtendspits.

Op hoeveel reistijd moeten we rekenen (met de auto) van Abcoude naar parkeerterrein P3?

Picture for question
Cryofiel
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk ga ik meestal liever met de trein naar Schiphol.
Cryofiel
12 jaar geleden
Had ik normaal gesproken ook zeker gedaan. Maar op het moment dat ik terugkom, zijn er werkzaamheden aan het spoor. De reistijd per trein zou dan dermate hoog worden, dat ik in dit geval toch maar voor de auto heb gekozen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaar! P3 is ook handig overigens. Niet zo duur en er is een pendelbus naar de Gate. Volgens mij moet het verkeer momenteel erg meevallen. Ik houdt zelf altijd 1,5 uur aan voor internationale vluchten + de normale reistijd. Als we willen winkelen of werken op de luchthaven zijn we soms wat vroeger, maar als mijn vliegtuig om 10 uur vertrekt ga ik er niet om 6 uur al zitten. Dan is 8:30 vroeg genoeg. Dit zijn wel tijden als je al bent ingecheckt (online) en je stoel hebt gekozen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We kunnen binnenkort dus weer een vraag van je verwachten in de categorie: Ik was in .....?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuwe inspiratie ;o) Veel plezier Cryo!
Cryofiel
12 jaar geleden
Wie weet, Moolkeesje. Het ligt er helemaal aan wat ik daar tegenkom. Dank, som.
Cryofiel
12 jaar geleden
@Moolkeesje: Ja, er zitten een paar vragen in de pijplijn. "Ik was in B...".

Het beste antwoord

De reistijd wordt door de ANWB geschat op 21 minuten, vertraging meegerekend (bij sites van tom tom en anwb wordt de vertraging ook berekend). Ik zou zelf een half uur rekenen. De A2 schiet tegenwoordig gelukig wel steeds beter op

Je kunt binnendoor, maar dat duurt een stuk langer.

Ik ga er vanuit dat je een dag vantevoren online incheckt, dan hoef je meestal maar een uur vantevoren aanwezig te zijn om je koffers af te geven. Ik zou er zelf 2 uur van maken en daar een kop koffie gaan dringen. Als je nog wilt winkelen kan je ook wat eerder aankomen.

In feite ben je al ruim op tijd als je 2 uur voor de vlucht vertrekt.

Om vanuit P3 naar Schiphol te komen kost ongeveer 15 minuten.

Toegevoegd na 3 minuten:
NB. De link van Tom Tom heb ik ingesteld naar P3 parking op donderdag, rond 7 uur!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
De link van TomTom werkt bij mij niet - of ik nu jouw link neem, of zelf iets invul, ik krijg altijd "There was a problem processing your request". De link van de ANWB werkte prima. De informatie van die site klopte helemaal, op dat tijdstip was er - tegen mijn verwachting in - nog bijna niets aan de hand op de randstedelijke wegen.

Andere antwoorden (1)

Ik zou eens kijken wat de ANWB site zegt over de reistijd en daar een half uur ofzo bij doen.
zoals je al zei, je rijdt in de spits, en in de Randstad.. die 2 gaan niet echt samen.

Het goede is wel dat je om 8 uur al op Schiphol moet zijn, dus met een beetje geluk ben je de spits voor en bouwen de files op achter je...

Mijn advies is zeker... reistijd bekijken op de ANWB site, de komende dagen eens file nieuws volgen, en aan de hand daarvan berekenen hoeveel tijd je nodig zou hebben voor de rit.

Uiteraard kunnen ze ongelukken enzo niet plannen, die gebeuren gewoon.. dan gaat je reistijd natuurlijk door het raam....