Wat is een leuke auto voor een gezin met 3 kinderen (1 baby) als er te weinig geld ter beschikking is?

Een collega moet helaas een andere auto, zal naar verwachting misschien 2000 ervoor kunnen krijgen nog. En misschien nog max. 2000 kunnen lenen om op ongeveer 4000 euro uit te komen.

Welke auto (merk en model) zo voor dit gezin geschikt zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is ook nog een optie dat 'OV' heet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alsof het OV praktisch is met kleine kinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.autotrack.nl/tweedehands Snap niet dat je het hier vraagt. het ligt toch aan wat hun willen? Ik bedoel dan, wat willen ze? Hoeveel deuren, hoe moet het exterieur dr uit zien, het interieur, hoeveel verbruikt zo'n auto, wat voor merk (niet geheel onbelangrijk), de kleur, de transmisse, brandstof, garantie, carosserievorm, aantal deuren, aantal personen en hoe veilig moet zo'n auto zijn. wat zijn hun voorkeuren? Als je dát weet, dan kan je hier die vraag stellen, maar op iets als "wat is leuk voor een collega die een auto nodig heeft", kan je geen duidelijk antwoord geeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@bigmomma, Er zijn genoeg van deze gezinnen in NL en daarmee ook op GV. Die kunnen aangeven welke auto zij hebben en zij daarvoor geschikt zijn.
Misschien kunnen daardoor wel de 'eisen' die je in eerste instantie vastlegt, vervallen.
Kortom genoeg mensen op GV die er wel een nuttig en zinnig antwoord op zou kunnen geven. Zo van deze auto, of let hierop en daarop, want daarmee krijg je te maken. Dat jij dat nu niet bent is dan ook niet erg... Dan kan je de vraag overslaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal ik dan ook doen;) want ik kan ook geen antwoord geven, aangezien ik zelf geen auto heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er te weinig geld is, is geen auto de beste auto. Een auto is een luxe product, en als je niet genoeg geld hebt zul je daarop moeten bezuinigen. Dat is echt het beste advies wat je je collega kunt geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maare, ik vind 4000 best een behoorlijk bedrag nog om een auto voor uit te kunnen kiezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens ik ben helemaal pro volvo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gaan voor een Opel Astra stegewagon, een betouwbare redelijk goedkope veilige gezinsauto. Heb er zelf jaren een gehad, nu door om standig heden ford niet zo fijn als de ipel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles behalve een Opel ! Hondenhokken en nog slecht ook, alleen merkt de gemiddelde Opelrijder dat niet omdat ze niet beter weten (lol).
Er staat "Leuke Auto", niet " burgerlijk hondenhok".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met z'n vijven ben je met het OV waarschijnlijk zowat duurder uit dan met een auto. De Railrunners kosten tegenwoordig ook al 2 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat wanneer je een budget van max. 4000 euro hebt en je wilt een goede en veilige auto hebben, dat je dat idee uit je hoofd moet zetten. Dan maar lopen en fietsen. Voor dat geld kunt je niks goeds kopen, dat ook nog veiligheid bied aan je gezin (incl. die 3 kinderen). Je zult reeel moeten blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cuca, wat een haat tegen een Opel, wat is jou advies?
Of nog niet ontdekt waar de gaspendaal van een auto zit?

Het beste antwoord

dat ligt eraan of zij er ook af en toe mee naar het buitenland gaan. Voor 2000 euro ca, heb je een ca. 15 jaar oud audi 80 bijv, die zeer comfortabel en betrouwbaar is en niet al te duur rijd, met veel ruimte.
Bijv een Volvo is een zuinige en zeer veilige wagen die een kooi heeft, waardoor hij beter tegen schade kan bij botsingen ( en dus veiliger voor inzittenden), ook nog te doen om mee naar het buitenland te gaan.
En ja over het algemeen zijn kleinere auto's zoals Toyota Starlet, Peugeot 106, Opel Corsa, e.d. zuinige rijders ( bij 90-100 km ca 1/18. Als er veel gereden wordt, probeer dan een wagen te krijgen met een gastank erin. Dat rijdt nog altijd het zuinigst dan... Dat neemt alleen wel erg veel kofferruimte in beslag en ermee naar het buitenland gaan met een gezin is in zon geval niet handig. Wat ik ook een erg fijne gezinswagen heb gevonden was een Deawoo Nubira. Op internet, bijvoorbeeld op marktplaats zijn er zat auto's te koop, maar ik raad je voor alle zekerheid toch aan naar een Bovag garage te gaan en dan vooral een die bij vrienden goed bekend staat ook nog. De meesten hebben onder de 2000 euro wel een leuk autootje staan hoor, en anders gewoon lekker een dagje proefritten maken bij verschillende garages :) Toch moet hij het gevoelsmatig doen.
Mijn persoonlijke toppers waren:

Toyota starlet (Wel duur in onderhoud, vanwege Japanse onderdelen, maar zeer zuinig met benzine en een asociaal goeie accu ;-) )
Daewoo Nubira, Een station die toch erg zuinig was en vrij goedkoop in onderhoud
Audi 80, Mijn garage houder zei destijds"als je eenmaal een Audi hebt gereden wil je niet anders meer" en ik ben bang dat ik hem nog gelijk moet gaan geven ook ;-) Hij heeft een grote tank en rijd zon 1-15, 1-16
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+10

Andere antwoorden (10)

Dacia Candero, zeer goedkoop!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer er even weinig geld voorhanden is, kun je kiezen voor ieder 2e hands model om de tijd mee door te komen.
Maar wanneer het probleem is dat er gewoon te weinig binnenkomt, is het misschien interessant om te zorgen dat je op langere termijn ook goedkoop blijft rijden, en niet constant naar de garage moet gaan omdat de oude 2e hands auto kuren krijgt.

Ik heb vrienden eens geadviseerd om naar een nieuwe Kia te gaan kijken.Dit is een prima gezinsauto als je kleine afstanden moet rijden, en die zijn er al vanaf 9500 euro, misschien veel geld, maar je rijd dan wel een nieuwe auto, en er zit 7 jaar garantie op. Ze zijn klasse A of B, dus lage belastingen, en je hebt 7 jaar garantie op onderdelen (geen slijtagedelen, olie en remschijven e.d denk ik), dus vrijwel geen onderhoudskosten. En de eerste 3 jaar geen apk-kosten.
Omgerekend rij je dan dus voor ongeveer 113 euro per maand een nieuwe auto!
Ook een goed plaatje om bij de bank voor te leggen als leningverstrekker.

2e hands auto's lijken interessant, maar vaak wordt gegokt op weinig onderhoud, je kunt geluk hebben, maar bereken voor de grap eens wat de laatste 2e hands auto heeft gekost, en wat hij opleverde toen je hem van de hand deed, en hoeveel garagekosten je hebt gehad. Als je dan rond de 100 euro per maand zit, kun je een afweging maken tussen een oude en nieuwe auto.

PS: ik rij zelf geen kia, dus weet niets over het (dis)comfort
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan of alle 3 de kinderen nog in kinderzitjes moeten. Er zijn maar heel weinig auto's waar 3 zitjes op de achterbank passen en je de gordels dan ook nog dicht kunt krijgen.
Het past bij de Ford Focus, bij een bepaalde Peugeot, ik weet niet meer welke, en nog een paar andere. Maar over het algemeen zijn dat geen goedkope auto's.
Je collega zal het beste met de zitjes op pad kunnen gaan en uitproberen wat past.
Als er al een kind langer is dan 1.35m, zal er wel veel meer keuze zijn, want dan hoeft die niet meer in een zitje.

Toegevoegd na 2 minuten:
En houd er rekening mee dat een kind dat nu nog in een Maxi Cosi zit, ook op een gegeven moment naar een groter zitje moet. Die zijn vaak aan de onderkant breder. Het is niet echt voordelig om dan weer een nieuwe auto te moet kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt van aardig wat factoren af: Moeten ze vaak met z'n vijven op pad of gaat het vooral om het doen van boodschappen? Willen ze de auto ook gebruiken voor de vakantie of gaat het vooral om woon-werkverkeer en zit er meestal maar één persoon in? Als ze met de auto op vakantie gaan: moet er dan een sleurhut of een vouwwagen achter kunnen? Moeten alle 3 de koters nog in een stoeltje of zijn 2 stoeltjes genoeg? Als het gaat om een all-purpose familiebak waar de boodschappen voor de hele week plus het hele kinderspul tegelijk in moeten kunnen: een stationcar.

Met een baby zit je vaak ook met kinderwagens, logeerbedjes e.d. die bij in de auto moeten passen. Een stationcar is dan ideaal.

Kijk eens naar b.v. een Skoda Octavia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Renault Espace zijn zo'n 1500 voor een goede wagen kunnen 7 personen in soms zelfs 8.
Een peugeot 806 fiat ulyssee is het zelfde en citroen Evasion en ja voor de rest kijk rustig bij een dealer of online
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Dacia Logan zou hierin kunnen voldoen. Veel zetels voor weinig geld, en met Renault techniek...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als Volvo rijder zou ik een V of S 40 zoeken van bouwjaar 1997 tot 1999
Het is een onderhoudsarme auto, die als hij goed onderhouden is nog wel wat jaren voor veel rijplezier kan zorgen.
Je hebt dan een veilige auto waar je 3 kinderen met gemak een plaats op de achterbank kunt geven, en dan kun je ook nog de kofferbak volstauwen met boodschappen of andere lading.
Ikzelf heb 8 jaar probleemloos met een V40 uit 1997 gereden km stand stond bijna op 3 ton.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze hebben wij al 6 jaar en bevalt goed, maar over smaak valt niet te twisten. Wij hebben 3 kinderen en ons model heeft ingebouwde stoelverhogers achterin(mag, wij hebben onlangs gevraagt bij het cbr en het mag en is veilig bevonden) en 3 3puntsgordels achterin

Toegevoegd na 6 minuten:
sorry, het is een volvo v40 van bouwjaar 1998......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En kom je er met maximum 4000 euro ?
Ik zou een Volvo 850 vanaf bouwjaar 1995 kopen, geen S70, die heeft gedoe met ABS computer etc.
Die Volvo's rijden helemaal geweldig, mits goed uitgelijnd.
Je koopt ze voor bijna niets en ze rijden met gemak tonnen echt zonder veel kosten.
Kijk maar eens op marktplaats, er staan er met 450.000km op de teller, en nog rijden als een bijna nieuwe.
De sedan is goedkoper dan de stationwagen, dus als dat niet nodig is dan voor de sedan gaan, plek zat.
Zwakke punten zijn; inlaatspruitstuk kan lekken, voorwielophanging wat speling, automaatbakken moeten hun onderhoud gehad hebben.
2.5 10V is beste keuze. De 2.0 is wat te traag en niet echt veel zuiniger. De sterkere varianten verbruiken ineens veel meer (we hebben ze allemaal gehad, van 2.5 tot de Turbo's en het fijnste reed eigenlijk niet de sterkste, die hebben teveel PK's voor het chassis).

Geld lenen om een auto te kopen betekent dat je waarschijnlijk geen geld hebt voor onderhoud. Beperkt het geleende deel dus, en koop een zo goed mogelijke auto voor zo min mogelijk geld, hou je nog wat over voor zaken die er toch aan zullen komen.

We hebben verschillende van die 850's gehad en ondanks leeftijd en hoge km-standen absoluut geen problemen, wel later met de S70 serie. Nooit bezuinigt op het noodzakelijke onderhoud, is niet veel, olie etc, maar je behoud er je auto mee.

Let er ook op dat fabrieks modificaties zijn uitgevoerd, stabilisator voorzijde bijv. Geldt voor elke auto natuurlijk, kun je op internet opzoeken, is een website over.

Hierboven wordt de V40 genoemd. Let daarmee op . Er zijn heel veel heel slechte auto's in omloop. Kwaliteit van de 40 serie is op Nederlands niveau. Niet Zweeds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens kijken in Duitsland voor een Peugeot Partner Multispace of een citroen Berlingo. Ze zien er uit als een 'pausmobile; maar ze zijn ontzettend praktisch. Als het waren een bestelbus met een achterbank maar dan in het formaat van een hoge persoonswagen.
Deze autos zijn in Duitsland niet zo duur als in Nederland, je moet ze wel even voor het RDW laten keuren, maar dit valt vaak wel mee, en binnen een paar dagen heb je al je eigen, ingevoerde gezinsauto.
De Citroen Berlingo is ietwat goedkoper dan de Peugeot Partner, maar ze zijn uiteindelijk tweelingen.
www.mobile.de
www.dhd24.com