Waarom zijn sommige letters op kentekenplaten niet helemaal gesloten, zoals de P en de R?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
8.6K

Het beste antwoord

Om ze duidelijker te onderscheiden te laten zijn, maar ook om geknoei te voorkomen. De P en de R hebben de opening op een andere plek zitten. Je kunt dus niet zomaar een extra pootje aan de P knutselen om niet geflitst te kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klinkt idd heel logisch +1

Andere antwoorden (4)

Voor de leesbaarheid van de flitsfoto's, denk ik. Die worden door een computer uitgelezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodat ze duidelijker te lezen zijn, een R kan op een P lijken en een Q op een O. Met een open stukje op verschillende plaatsen kan je ze niet verwisselen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft te maken met het lettertype wat onze Rijksdienst eertijds daarvoor heeft gekozen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan je sneller een boet krijgen lezen ze beter :D