Kan een auto in noodloop gaan en een motormanagement storing aangeven omdat je een koelkistje in de auto hebt aangesloten op de 12 volt aansluiting?

Na resetten is het probleem weer tijdelijk over namelijjk...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Het beste antwoord

Ik vermoed uit jouw omschrijving dat het zo is dat de spanning te laag is voor de motorchip om goed te functioneren. Je reset terwijl de motor loopt want dan zie je het motormanagement lampje branden. Maar op dat moment is de spanning weer goed genoeg. Het is afhankelijk van het model wat het motormanagement nu doet. Er zijn modellen die een soort van backup programma hebben dat ze gebruiken als er een storing is en er zijn modellen die kijken of ze het originele programma nog kunnen gebruiken en dan kiezen welke ze gebruiken.
Probleem nog niet verholpen. Want duidelijk is dat je koelkistje te veel stroom trekt. je kunt drie dingen doen. Van buiten stroom halen op een camping met een verlengsnoertje en eventueel een transformator of een aparte accu aanschaffen voor je koelkistje die je dan apart weer oplaad of elke dag 45 minuten gaan rijden om de accu weer helemaal op peil te brengen. Dat laatste is naar verhouding wel vrij duur maar ook de makkelijkste oplossing.
Ik zou overwegen om een apart accu met een paar zonnecelletjes te regelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan wel. Maar het is wel onwaarschijnlijk. Wat voor foutcode krijg je? Is het een canbussysteem?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat een canbussysteem is.. ?
:-(
Ik krijg de melding: motormanagement storing
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Canbus is een nieuwe soort boordcomputer die met minder kabels werkt dan een oude. De nieuwere auto's hebben zo'n systeem. Motormanagement storing is waarschijnlijk te lezen in een display van de auto. Ik bedoelde een andere code. Voor ongeveer 30 euro kun je bij een garage de boordcomputer uit laten lezen, deze verteld dan wat de oorzaak is van de storing. Als dit een overbelasting oid zou zijn kan het de koelkast zijn maar als dit een andere oorzaak heeft is het misschien wel handig om te weten omdat een auto niet zomaar in noodloop gaat. Dit gebeurt alleen als er een onveilige situatie dreigt te onstaan.
Is de accu nog goed niet te zwak geworden met airco kleine ritten koelkastje verlichting aan . Ik heb het probleem met mijn fiat doblo die zegt zet U moter uit de temperatuur is te hoor tewiojl het niet zo is .Na een tijdje rijden is het weer goed.Bezoek aan de garage was een nieuwe accu plaatsen