Welke kosten(belasting) komen er allemaal kijken heb het kopen van een auto?

Naast de benzinekosten, onderhoud enz. Ik vond wel dat je wegenbelasting en BPM moet betalen.
Wil namelijk gaan kijken voor mijn eerste auto!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

Een aantal van de kosten:
- Afschrijvingskosten
- Onderhoudskosten (APK keuring)
- Benzinekosten
- Wegenbelasting
- Verzekering
- Eigen risico bij het oplopen van schade
-

Toegevoegd na 3 minuten:
In de bron een uitwerking van alle kosten door de ANWB + een kosten schatting. Ook wordt hierbij onderscheid gemaakt tussen vaste en variabele kosten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sluit me aan bij bovenstaand antwoord met als toevoeging:

-reparatiekosten
- kosten voor de autodropjes :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vaste maandelijkse kosten zijn
Wegenbelasting
Verzekering
En natuurlijk de brandstof...

En je moet idd ook rekening houden met onvoorziene kosten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Superveloce;

Het is ook slim om met bekeuringen rekening te houden, zeker met jouw nickname....