Waarom zijn airbags gewild onder auto-inbrekers?

m.webregio.nl/Default.aspx?regionid=5&themeid=4&articleid=1938938&theme=enverder

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
6.8K

Het beste antwoord

Ik heb een keer een ongeluk gehad en allebij de airbags zijn eruit gesprongen. Die zijn dan niet meer opnieuw bruikbaar en je bent dus verplicht om er nieuwe in te laten zetten. Het kostte me bijna 240 euro per airbag, dus totaal haast 500 euro. Een berg met geld zou ik zeggen, voor een opblaaszakje. Handel dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

waarschijnlijk omdat ze geld waard zijn, of dat ze moeilijk te maken zijn. of zou een fabriek niet weten hoe die dat moet maken, en laat die ze stelen?

Toegevoegd na 33 seconden:
ik denk toch echt dat ze geld waard zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het schijnt dat airbags op de zwarte markt zo'n 600 euro opbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De airbags en de airbag computer moeten na een aanrijding altijd vervangen worden.
Als bij een auto de airbags zijn ontploft is het ontzettend duur om de auto weer op te knappen en zal hij dus veel eerder dan vroeger total loss worden verklaard. Als je het schadebedrag kan verlagen door geen airbags niet te hoeven kopen wordt hij minder snel total loss verklaard. En natuurlijk in het criminele circuit brengen ze een hoop geld op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Gdanonym;

De marktprijs is al genoemd, maar ook het feit dat ze zeer snel en eenvoudig te demonteren (en dus te stelen) zijn en vrijwel niet door middel van productie- of serienummers te traceren maakt ze erg gewild.