Ik zag vanmiddag,.. een auto met 3 antennes 2 hele grote aan beide zijkanten, en de normale, het was volgens mij een buitenlandse auto! Wat is dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
5.5K

Antwoorden (3)

Zal wel een poolse auto zijn geweest die hebben die antennes op de auto voor het zogenaamde bakkie dat ze in de auto hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah ja dat zal dan wel!. apart.. bedankt!
Dit zou inderdaad een Poolse auto geweest zijn (of een ander land uit oost-europa) Deze antennes zijn ervoor zodat ze hun eigen radiostation, in hun eigen taal, kunnen beluisteren. Wij zouden dit ook kunnen doen als wij bijvoorbeeld naar frankrijk gaan. De frequentie moet dan wel in middelgolf worden uitgezonden (AM) want grootte breedbanden kunnen maar over een bepaalde afstand gaan (omdat ze een grotere kwaliteit hebben)

Toegevoegd na 1 minuut:
De kleinere zouden nog voor de mobiele telefoon kunnen zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad dikke kans dat het een pool was. Maar het kan ook een duitser of fransman geweest zijn al zie je die minder vaak met een 27mc bakkie. Die word gebruikt om met elkaar te communiceren zonder daarvoor te hoeven betalen zoals per telefoon. Wij gebruiken ze ook regelmatig op vakantie en het werkt prima! Twee antennes is wel wat vreemd maar zou gebruikt kunnen worden voor peiling van een andere bak ( het zogenaamde vossen ) of om het signaal op te voeren. Met een versterker en twee keer zoveel zend oppervlak kan je heel nederland bereiken.