Contact sleutel blijft soms hangen in start positie

Ik heb een mitsubishi space star hij heeft pas 120000 op de teller. Af en toe blijft de contactsleutel in de start positie hangen. Klinkt niet echt prettig :-)
Ik heb al gesmeerd met contactspray. Helaas. Iemand een idee hoe ik dit eenvoudig kan verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Contactsloten zijn redelijk simpel door de garage te vervangen.
Houdt er wel rekening mee dat de portieren dan een andere sleutel hebben dan het contact.
Tenzij je die ook (laat) vervangt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Contactslot kan op chassisnummer besteld worden zodat je dezelfde sleutel kan blijven gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, kon niet echt veel met de antwoorden.....

Andere antwoorden (2)

Als contactspray niet heeft geholpen zal vervanging van 't slot onvermijdelijk zijn. Als de startmotor bij al aangeslagen motor blijft meedraaien kost véél meer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Contactspray is de verkeerde keuze geweest. Met contactspray verwijder je aanslag van elektrische contacten in schakelaars zodat de contactlippen goed schoon op elkaar contact maken.
Maar dat was het probleem dus niet!

Met contactspray gaan de draaiende delen van het slot nóg slechter over elkaar bewegen. Metaal op metaal schuift zwaar!
Om draaiende delen van sloten te smeren én soepel te laten glijden (waaronder de kleine verende stiftjes die door de vorm van de hoge en lage delen van de baard van de sleutel precies volgens die vorm het juiste duwtje krijgen waarna de sleutel gedraaid kan worden) moet je wat grafietpoeder uit een plastic knijpflesje gebruiken (of desnoods wat kruipolie of andere smerende smurrie). Waarom liever het droge grafietpoeder? Het droge slot trekt geen vuil aan, een nat gesmeerd slot gaat in het begin heel fijn maar wordt geleidelijk steeds viezer.

Slotspray is overigens ook niet wat je zoekt. Dat helpt bij bevriezende water-vochtige deursloten.
Bordensteker
11 maanden geleden