Twee keer geflitst binnen 1 min na het keren op een oprit.

Ik ben twee keer geflitst binnen 1 min door dezelfde paal, nadat ik mijn auto heb gekeerd op de parkeerplaats van een winkel. Nu is de eerste boete voor 5 km/h te hard en de tweede voor 18km/h te hard. Ik weet niet hoe ik dit voor elkaar heb gekregen maar het is gelukt, helaas.

Kan ik hier bezwaar op maken of mogen ze me wel twee keer bekeuren binnen 1 min op de zelfde weg???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich nog best een prestatie...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker, lijkt me ONMOGELIJK om eerst voorbij de paal te rijden, en dan te keren en nogmaals voorbij de paal rijden. Binnen 1 minuut. Waarbij je dan nog zodanig een versnelling zou moeten hebben om ook daadwerkelijk te hard te rijden. Zou eigenlijk ook nog een bekeuring moeten zijn voor het ROEKELOOS rijden!!! --- Maar wees blij dat je geen motorrijder bent en je valt terwijl je wordt gefotografeerd. Dan krijg je ook een boete voor het geen controle hebben over het motorvoertuig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo bezwaar maken? Tegen wat? Je reed toch te hard of uh....
Dat het je dan ook nog 2x overkomt, tja......eigen schuld, dikke bult????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe snel is de auto als je van 0 - 71km/h (3km/h aftrek) kan optrekken, binnen 30sec (aangezien keren ook tijd kost).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je nog geluk gehad, want als je binnen één minuut twee keer langs dezelfde flitspaal bent gereden. En wetende dat flitspalen maar één kant op flitsen, dan moet je na dat keren nog een bijzondere manoeuvre hebben gemaakt. En je hebt dan ook nog als een gek op die parkeerplaats gekeerd, anders kan je dat niet allemaal binnen één minuut doen!

Antwoorden (6)

Natuurlijk mogen ze je twee keer bekeuren. Het gaat om het feit dat jij te hard reed. niet hoe vaak jij daar reed. Je kan bezwaar maken, maar je bezwaar zal afgewezen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier kun je wsch wel succesvol bezwaar tegen maken. je zal dan 1 boete krijgen. er zijn richtlijnen voor (snelheids)overtredingen en het bepalen daarvan. anders zou je per paal 100 keer achterelkaar geflitst kunnen worden en 100 boetes krijgen of bijvoorbeeld om de minuut n parkeerboete. in jou geval kan je verhaal nog tegen je werken omdat het als 2 handelingen uitgelegd kan worden maar ik vermoed dat het algemeen belang bij een rechter zou prevaleren boven een kleine boete en dus 1 boete zou geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland kun je niet twee keer berecht worden voor een zelfde overtreding, maar het zijn twee verschillende overtredingen op twee verschillende tijdstippen. Beide worden dus bekeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan maar een bekeuring per overtreding krijgen maar omdat je dus twee overtredingen hebt begaan is de kans dat je twee bekeuringen krijgt heel groot. Een agent kan hier nog wel eens met zijn hand over zijn hart strijken maar computers doen dat niet. Toen ik nog bij budget rentacar werkte heeft een collega van mij 8 bekeuringen gehad voor 8 verschillende auto's op hetzelfde stuk weg. Hij deed 8 keer hetzelfde maar acht keer in een andere situatie. Anders zou iedereen op zijn dagelijkse woonwerk verkeer te hard kunnen rijden omdat ie voor de snelheid al eens een bekeuring heeft gehad op datzelfde stuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dit geval heb je geen schijn van kans er onder uit te komen.
Dit omdat je in verschillende richting gereden hebt , neem ik aan.

Je hebt dan immerstwee keer een fout gemaakt waarbij de tweede fout geen directe samenhang heeft met de eerste,
je bent immers gestopt, hebt gekeerd en toen de voet wat te stevig op het gas gezet.

Daarmee zijn het twee verschillende overtredingen!
Zo had ik haast mijn zoon op de trein te zetten en moest snel weer teug zijn, resultaat TWEE maal een bericht van het CJIB. en geen poot om op te staan.
Jammer joh, ik zou graag anders mededelen maar daar help ik je niet mee.
Gewoon betalen en als leergeld beschouwen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geen jurist maar het is waarschijnlijk mogelijk de rechtsgang te frustreren.

Keuringsrapporten, diploma flitsambtenaar, fotos.
Allemaal materiaal waar je recht op hebt om je ter verdediging voor te bereiden.

Verder is het volgens mij niet juist dat je eerst de boete betaald voordat je veroordeeld bent.
Is je schuld wel bewezen, welk bewijs materiaal.

En volgens mij moeten de bewijzen door justitie kosteloos ter beschikking worden gesteld, volgens mij is daar jurispudentie overVerder vergelijk je je overtreding met andere overtredingen die niet gestraft worden.
Bijvoorbeeld bolletjes slikkers die door de douane betrapt worden. Er moet namelijk gelijkheid in rechtspraak zijn.
Jij wordt veroordeeld voor 2 km te hard rijden en softdrugs verkopers en drugs smokkelaars gaan vrijuit.

De wereld is krom zeker de rechtspraak als je het goed bekijkt.

Dien dit alles in op het laatste moment waarop bezwaar mogelijk is.
Waarschijnlijk kan de officier van justitie niet betijds antwoorden en wordt je bekeuring dus feitelijk geseponeerd.

Sucsess maar op EIGEN RISICO.
Bezwaarbrief juridisch goed onderbouwen!!