Wat is de goedkoopste plek (in NL) om je rijbewijs te halen? Of kost het overal hetzelfde?

Ik woon in Hoorn, dus daar in de buurt zou wel handig zijn..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

De kosten zijn overal bij benadering het zelfde. In de randstad is het in de regel iets duurder, omdat daar de verzekeringen voor de auto's ook wat duurder zijn, maar de verschillen zijn marginaal.

Wel zijn vaak Turkse rijscholen goedkoper. Waarom weet ik ook niet ; wellicht rijden ze in wat goedkopere auto's en strijken ze wat minder voor zichzelf op. Ze richten zich natuurlijk primair op de eigen doelgroep, maar nemen gewoon iedereen aan, en ik heb er persoonlijk goede ervaringen mee. (In de tijd dat ik leste, rond 1995, was het 40 gulden per uur, waar vrijwel alle andere rijscholen al 50 gulden vroegen, en ik ben gewoon na een normaal aantal lessen geslaagd

En ongetwijfeld kan onderstaande site je nog een veel beter en duidelijker antwoord verschaffen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Verkeersschool De Streek in Hoorn is de goedkoopste zie ik hier, met een uurtarief van 39,75.
Daarna lopen ze op van 40 tot ongeveer 46 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Maar kijk ook naar de slagingspercentages van de rijscholen.
Bij goedkopere (per uur) rijscholen is dat percentage vaak wat lager. (en is een uur 45, 50 of 60 minuten?)
Ook opletten met vasthouden: Daar had ik met mijn rijbewijs A last van. Leuke normale rijschool, maar teveel leuke ritjes over mooie dijken. Echter weinig ritjes in de stad waar het afrijden plaats vond, daar begonnen ze pas laat mee waardoor ik dus meer lessen nodig had. Ik ben toen naar een andere rijschool gegaan, maar ook dat is meestal geen goed idee, omdat die je niet na een paar lessen laten gaan afrijden.
Dit is allemaal zo lastig uit te zoeken, dat je het beste naar een rijschool kan gaan waar kennissen goeie ervaringen mee hebben.
Ik zou gaan voor een rijschool met de hoogste slagingspercentage. Dat kan uiteindelijk ook geld besparen.

Twee blinken uit in Hoorn, zie tabel:
uitgebreid.zoeken.autorijschooltarieven.

Toegevoegd na 4 minuten:
Slagings% na 1ste poging

4 Schneiders Vof B Hoorn Nh 86 - 90 -
5 De Boer B Hoorn Nh 86 - 90 -
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op www.rijschoolgegevens.nl vind je de rijscholen bij jou in de buurt die staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en het CBR. Mét hun slagingspercentages - maar niet alleen dat. Je ziet hier ook welk soort lessen rijscholen geven, hun contactgegevens en vaak een webadres.

De slagingspercentages worden op vaste tijden ververst en betreffen steeds de laatste vier kwartalen.