Premiumbenzine of niet?

Loont het om bij de grote merken tankstations de zogenaamde premiumbenzine te tanken?
Dit is benzinesoort dat iets duurder is dan de gewone euro loodvrij.
Ze beloven meer power en meer zuinigheid.
Ik merk er niks van.
Ik rij op dit moment een bmw 330 xi benzine.
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een test gedaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (6)

Het werkt uitstekend voor de grote heren bij Shell en BP, die lachen zich een bult

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens beantwoord je je eigen vraag al door te stellen "Ik merk er niks van".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pure onzin, ik heb een filmpje gezien waar ze dit grondig getest hebben. Er werd beweert dat de cilinders, verstuivers etc schoonblazen. Dit is niet waar, en al is het maar een beetje waar dan is het het verschil wat je meer moet betalen helemaal niet waard. Ik ben zelf werkzaam in deze sector en ik tank het ook niet. Zonde van het geld.. Het is toch al zo duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De keuringsdienst van waarden heeft het uitgezocht! Zie link...
Blijkt onzin te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die BMW330Xi;

Ik heb met mijn vorige auto (een E39 530i) in Duitschland geregeld Aral 102-octaan getankt en bij langere afstanden, zware belasting en hogere (160+) snelheden liep de auto daar voelbaar beter op en was ook zuiniger. Dat woog echter niet op tegen de extra hoge prijs. Met mijn huidige BMW (E38 750iL) heb ik al meer dan eens Aral 102 getankt, maar ik heb zelfs op de Autobahnen nog niet de ruimte gevonden om het eens goed uit te proberen. In ons land zul je dus zo goed als zeker helemaal geen verschil ervaren. Als je het doet, doe je dat voor je gemoedsrust, om zeker te weten dat je je auto het beste geeft. Dat kun je waarschijnlijk beter in olie of een goed merk banden steken; punten waar veel mensen nogal eens op bezuinigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontzettend meer vermogen Ja Vd aandeelhouders het is nagenoeg onzin die speciale benzine .prima auto met zat vermogen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de benzine puur een hoger octaangehalte heeft is het wel handig als je je oldtimer opgevoerd hebt met een hogere compressie want dan duurt het langer voor ie gaat pingelen. Moderne wagens hebben een klopsensor en dus geen hogere oktaanwaardes nodig. Dus als je geen opgefokte jaren 70 bak rijd heeft het weinig zin.
Het aditief dat claimt je motor schoon te maken lijkt niet te werken maar als het dat WEL doet kan je nog wel eens voor dikke rekeningen komen te staan want dat brokje dat in het verstuifsysteem zat kon geen kwaad maar als het loskomt en in je verstuiver terrecht komt kan dat nog wel eens in de papieren lopen!
Er zijn van die flesjes geweest die je motorolie reinigden, die hebben ook voor flinke problemen gezorgd door verkoolde olie los te weken en daardoor oliekanaaltjes te verstoppen. Motor in de soep gedraaid!
Ik blijf er persoonlijk vanaf!