Hoelang duurt het voordat de verZekering uitbetaald na een aanrijding?

Ik heb vorige week een auto ongelukje gehad waarbij de tegen partij tegen het verkeer reed. Nu heb ik Rond de 1500,- euro schade. Hoelang duurt het ongeveer voordat de verzekering van de tegen partij het geld op mijn rekening heeft gezet?

Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
10.8K

Antwoorden (3)

Dat is niet te beantwoorden.

Wij kennen de verzekeringsmaatschappij toch niet.

En ook niet de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij. Die zal er alles aan doen om niet of weinig te hoeven uitkeren.
Dus dat kan wel eens heel lang duren.

Mijn zoon is al een jaar bezig om het geld te krijgen van een ongeluk, waarbij de tegenpartij schuld erkend heeft, maar de verzekeringen het onderling niet eens kunnen worden.
Nu heeft hij een advocaat in de arm genomen.

Ik hoop dat dat bij jou niet zo ver hoeft te komen.

Recht "hebben" is nog geen recht "krijgen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als beide partijen het eens zijn kan het snel geregeld zijn. Als dit niet het geval is kan eea inderdaad wel geruime tijd gaan duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop voor u dat de tegenpartij geen OHRA heeft als verzekeraar. Jaren terug reed iemand vol achterop en ik ben toen een halfjaar bezig geweest om mn gelijk te krijgen. Helaas was ik niet zo slim om de gegevens van de agenten op te schrijven, want die hadden de jongen die achterop reed zijn mond dicht laten houden! Hij beweerde dat ik over een doorgetrokken streep reed en nog meer van dat soort onzin!

Later kon OHRA er toch niet onderuit en bedachten ze iets nieuws. Mijn auto had oude schade, zou het volledige vergoeding van 1600 alleen krijgen als ik eerst de oude zou laten verwijderen. Uiteindelijk 600 euro gekregen. Gelukkig ben ik nooit neergestoken of geschoten, ik zou dan heel wat operaties moeten krijgen om oude littekens weg te halen!

Met andere woorden: het ligt aan de fatsoenlijkheid van de tegenpartij! Een verzekeraar is niet blij met uitkeren, maar met een beetje fatsoen 2 maanden of zo, misschien eerder!