Moet ik die gebreken melden?

Ik heb een auto van 11 jaar oud. Met een beetje mazzel kan ik hem inruilen bij een garage bedrijf voor een nieuwere.
Nu is mijn auto niet top meer natuurlijk. Moet ik aangeven wat er allemaal aan mankeert?
Ik bedoel niet levensbedreigende gebreken, maar een hoedenplank wat bijna in tweeen ligt bijvoorbeeld. Of geven ze alleen om de dag waarde van zo'n oude auto?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.1K

Het beste antwoord

Een hoedenplank misschien niet, maar verder......
"Een verkoper is verplicht alle informatie te geven die belangrijk kan zijn voor de koper. Dat geldt dus ook voor de inruilauto, waarvan ú de verkoper bent. Bent u op de hoogte van technische mankementen of schade aan de inruilauto, dan moet u die melden aan de garage waar u de auto inruilt ".
Zie voor meer informatie de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee hoor, dat hoef je niet door te geven, dat moeten/zullen ze zelf ook wel zien. En bij een auto van 11 jaar kun je dat soort gebreken verwachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent het niet verplicht maar het is wel zo netjes.
Stel dat jij daar een auto koopt met verborgen gebreken dan wil je ook dat die worden opgelost.

zo ge doet zo wordt je gedoet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou lekker mn mond houden!
Een vriendin van me heeft pas een auto ingeruild en een week later liep het blok in elkaar,gebeld en er werd gewoon gezegd "nee hoor mevrouw u heeft geen garantie"
Wel een flinke schadepost en een flink kostenplaatje.
De kans dat je een "goede" auto haalt dmv inruil is relatief klein...

Ze heeft dus ook even gemeld dat het halve achterscherm van haar ingeruilde auto uit plamuur bestaat en dat er een scheur in het blok zit.
Grote kans dat hij die wagen gewoon doorverkoopt voor de hoofdprijs zonder reparatie en een paar dagen later staat de nieuw eigenaar met een in mekaar gelopen blok langs de kant.

Gewoon inruilen je auto en lekker je mond houden want je maakt kans dat je er zelf een auto vol mankementen voor terug krijgt en dan ben jij dalijk gewoon eerlijk geweest...

Succes !