Is altijd moeilijk aan te geven, de gemiddelde tankvlotter is niet geijkt en heeft dus een een redelijke tolerantie. Ga maar van het gemiddelde uit dat na het aanvloeppen van het waarschuwingslampje er nog ca. 60Km is te rijden. (dan hoef je in iedergeval nooit te duwen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je bedoelt hoeveel brandstof er nog in de tank zit op het moment dat je reservetank lampje gaat branden.

Het is een misvatting dat er een reserve tank is. Het is één grote tank, als deze onder een bepaald niveau komt dan gaat er een lampje branden. Bij de meeste grotere auto's kan je op dat moment volgens het boekje nog 100km rijden, in de praktijk is dit altijd meer! Ga dus uit van ongeveer 10 tot 20 liter.