De meeste auto's hebben kenteken combinatie 2 cijfers-3 letters- 1 cijfer. Waarom hebben sommige auto's dit andersom, 1cijfer-3letters-2cijfers?

Nieuwe kentekens hebben de 2-3-1 combinaties, maar af en toe kom je een auto tegen die de combinatie 1-3-2 hebben.
Waarom is dat????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

De combinatie 1-3-2 die je nu ziet is alleen bij bedrijfswagens (zgn grijs kenteken). Deze categorie auto's zijn eerder begonnen met de nieuwe combinatie dan de personenauto's. De serie 2-3-1 is inmiddels uitgeput en daarom is men verder gegaan met 1-3-2. Als de serie 2-3-1 bij de personenauto's op is, gaat men daar ook over op 1-3-2 (12-DBB-3).