Hoe zuinig is een Hybrid auto?

Elektrisch auto rijden is voordelig. Maar hoeveel voordelig? het beweerde verbruik wordt meestal niet gehaald. Wat is de break evenpoint om een hybrid auto aan te schaffen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Antwoorden (6)

1. Het is niet zuinig want het transpor kost ook verbruik
2. Tis gewn slechter dan een normale auto
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijn dat een hybride auto door het hogere gewicht en vervuiling bij de productie uiteindelijk per saldo slechter voor het milieu is dan een moderne zuinige auto die op benzine rijdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hybride auto is (vooralsnog) alleen maar voordelig door de fiscale behandeling daarvan!
De uitzonderingspositie v.w.b. belasting van dit soort auto's kan zo maar weer veranderen. Over de uiteindelijke 'zuinigheid' van dit soort auto's in relatie met het milieu, is het laatste woord nog niet gesproken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit onderzoek is gebleken dat Hybrid cars vervuilendv oor het milieu zijn als je ze minder dan 10 jaar gebruikt. sterker nog, er werd een vergelijking gemaakt met een BMW M5. Het produceren van de motor is enorm vervuilend.

Echter, als je hem 10 jaar of langer zou gebruiken is het een pluspunt geworden voor het milieu. Dus je breakingpoint ligt daar zo ongeveer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hummer is 6
Keer zo vervuilend als een Prius reken maar uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hybride auto komt het beste tot zijn recht in stadsverkeer en in de file. Uitermate geschikt voor het gebruik in Nederland dus. Bij het afremmen wordt het accupakket opgeladen waardoor op teruggewonnen energie gereden kan worden. Op de snelweg, bij lange afstanden is de winst minimaal.