We hebben een auto met centrale portiervergrendeling. De sleutel (afstandsbediening) werkt niet meer op de achterdeuren. Wat is er mis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Het beste antwoord

Als *beide* achterdeuren het niet meer doen, is het onwaarschijnlijk dat een slotmotortje kapot is.

Het meest waarschijnlijke is een elektrisch probleem. Ofwel een rotte verbinding van de voorste naar de achterste helft van de auto, ofwel een kapotte zekering.

Lees in het instructieboekje welke zekering voor welke verbruiker is. Als er een aparte zekering is voor de portiersloten van de achterportieren, controleer dan of die zekering nog goed is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zitten de achterdeuren per ongeluk (of expres) op het kinderslot?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh jammer, dat probleem heb ik zelf nl een keer gehad en dat was dus zo opgelost.
Als de achterdeuren niet meer ontgrendeld worden is dat een storing die de garage voor je kan oplossen.

Toegevoegd op 29-06-2009 22:17:53
(ik bedoel als je de achterdeuren van de buitenkant niet open kunt krijgen na ontgrendeling)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf heb ik het probleem gehad dat beide kastjes niet meer werkten.
Voor mijn merk auto heb ik een forum gevonden waarop de informatie stond die ik nodig had om het probleem op te lossen. Via google proberen, je aanmelden als lid en na een goedkeuring mag je ook gericht vragen stellen.

Toegevoegd op 29-06-2009 22:32:11
Via Google op "centrale deurvergrendeling op achterdeur werkt niet"

Voorbeeld voor ander merk is toegevoegd.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=98970

Toegevoegd op 29-06-2009 22:33:15
Links onderin kun je het automerk selecteren.

Toegevoegd op 29-06-2009 22:42:16
Via die site kun je ook zoeken.
Heel handig en dit is concreet gevonden voor eenzelfde probleem.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=558571#p558571
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga even naar de garage, want je hebt waarschijnlijk ergens een storing in de zekeringenkast zitten. Of als je zelf weet welke zekering kapot is even de zekering vervangen...

Een alternatief dat ik zelf ooit met een Ford Mondeo heb gehad is dat de slotmotor die de achterportieren aan stuurt kapot is. Dan word de zekering overbelast en klapt eruit. Dan kun je het beste gewoon naar de garage gaan. Want dit probleem blijft zich dan herhalen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien moet de batarij vervangen worden