Waarom zien auto's er als een beest uit?

En dan bedoel ik de vorm, met 2 koplampen als oogjes enz.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ja, dat vind ik ook!
Misschien is dit omdat een beest ook logisch in elkaar zit en dat ze daarom de vorm van een beest hebben overgenomen: Ogen aan de voorkant/zijkant (daar moet hij immers kijken) en de lampen moeten daar immers schijnen. 4 steunpunten, 4 is een mooi, goed getal (5 is onnodig, 3 kan wel, maar is onhandig, dit heb je ook bij dieren). Zo kan je nog doorgaan...
Ze hebben gewoon logisch nagedacht en van de natuur afgekeken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Omdat mensen de gekke eigenschap hebben om in eerste instantie in alle vormen een gezicht te zoeken. Dus als je het lostrekt van dat feit is dat dan nog wel zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind ze er niet als beesten uitzien, misschien kan ik er wel een bepaalde gezichts expressie uithalen. Bv... Peugeot heeft een asociale look, BMW komt met die komplampen over als een arogante look, VW Golf als een vrolijk lieverdje, etc....
Het is maar net wat je er zelf van wel maken en tot hoever jou fantasie gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat een auto een bedreiging KAN zijn.

Maar als je overal beesten in herkent die een bedreiging ZOUDEN KUNNEN zijn heb je een heel ander probleem denk ik....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zal waarschijnlijk verwant zijn aan het verschijnsel pareidolia, en komt omdat de mens zichzelf aangeleerd heeft om te zoeken naar gezichten (en dan vooral emoties daarin) om de situatie in de omgeving in te schatten. Het heeft namelijk grote voordelen als je aan de hand van reacties van anderen kunt handelen op iets wat je nog niet gezien hebt wanneer je leven afhangt van reactiesnelheid.

Ditzelfde verschijnsel is de achterliggende oorzaak voor dingen als het Gezicht van Mars, afbeeldingen van mensen in crackers, dat soort van ding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed antwoord. In het programma tussen de oren hadden ze er laatst een item over. Dat was heel tof!
Om het roofdier in os los te maken. Zodat we ons daarmee kunnen as(s)o-cieeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is voor mensen heel gebruikelijk om voorwerpen te beschrijven in termen van het menselijk lichaam. soort van liefdevolle manier om er naar te kijken. behalve bij de kop staart botsing dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de auto een bepaalde uitdrukking te kunnen geven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, het voor mij nog steeds een raadsel waarom BMW hun 5 serie het gezicht van een varken heeft meegegeven.

En nog een groter raadsel dat volwassen kerels in pakken zo'n ding dan nog kopen ook.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het zal associatie zijn.

Je hebt ook auto's die mij doen denken aan het hond, of een grote kat (Jaguar).

Sommige Japanse auto's lijken op uitgezakte achterwerken van nudistisch dikke Duitse dames op een naaktstrand maar dat kan een jeugdtrama van me zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
auto's zien er niet uit als beesten, maar mensen zien in alles met twee rondjes al gauw een gezicht... en als dan daar ook nog een neus en mond bij komen (grill) of zelfs snorharen dan zie je inderdaad een beest.-)