Waar haal ik goed kope turbo voor golf 3

Ik heb een golf 3 1.9 d diesel en ik wil er een TDI van maken kan dat en waar kan ik de spuien halen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Je kan niet zomaar even een turbo erop knallen. Daar moet je heel veel voor veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt een beetje aan je budget, je kan het nieuw kopen bij de VW dealer, of bij een tuning bedrijf of bij de sloop.
Zoals gezecht speelt de prijs mee maar ook de garantie op de onderdelen, bij de dealer heb je goede garantie en bij sloop heb je meestal geen garantie.
Marcel001

Dat ligt een beetje aan je budget, je kan het nieuw kopen bij de VW dealer, of bij een tuning bedrijf of bij de sloop.
Zoals gezecht speelt de prijs mee maar ook de garantie op de onderdelen, bij de dealer heb je goede garantie en bij sloop heb je meestal geen garantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tuurlijk alles kan
je kunt er rustig een turbo opgooien alleen zit je dan met je boordcomputer... die moet je opnieuw inleren je moet de turbo inleren aangeven bij hoeveel toeren die erin moet vliegen je moet de turbo druk regelen en afstellen zodat die niet teveel of te weinig lucht erdoor laat...

je zit nog met de intercooler...
maar met mijn ervaring van golf3 is dat geen probleem je hebt ruimte zat onder de motorkap...

normaal gesproken moet je voor golf 3 ongeveer voor alle onderdelen
-turbo
-intercooler
-intercoolerslangen
-smeerleidingen
-etc ander klein matteriaal

rekenen op ongeveer €1000.- voor het matteriaal

en dan komt het opbouwen en afstellen en inleren er nog allemaal bij