De auto van mijn vriendin staat te koop, volgende week komt er een koper, kan ik met de koper de auto overschrijven of moet mijn vriendin daarbjj zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (6)

Nee, maar je moet wel eigendomsbewijs van de auto hebben, de nieuwe koper moet zich kunnen legimiteren en dan wordt de auto op zijn of haar naam gezet. En dan krijg jij een zgn vrijwaringsbewijs wat een bewijs is dat jij de auto niet meer op je naam hebt vanaf die datum en dat tijdstip. Dit ivm met boetes

Toegevoegd na 46 minuten:
Dus je vriendin hoeft er niet bij te zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is geen antwoord op zijn vraag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk wel, plus extra informatie.
Nee, dat kan niet als de auto op je vriendin haar naam staat. Het zou wat wezen als je andermans auto kon verkopen :)
NB Een vrijwaringsbewijs wordt alleen afgegeven aan de vorige eigenaar, in dit geval je vriendin dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt als je het kenteken + overschrijfformulier hebt zelfs zonder dat er iemand bij is het kenteken op jouw naam laten zetten.
Daarom is het zo belangrijk dat je het overschrijfformulier (deel van het kenteken) thuis bewaard en niet bij je autopapieren. Verkopen van voertuig aan particulier
Verkoopt u uw voertuig aan een particulier, dan moet de overschrijving van het kenteken plaatsvinden op het postkantoor. De koper moet de overschrijving zelf regelen. De volgende documenten zijn nodig voor de overschrijving: een geldig legitimatiebewijs;
het Tenaamstellingsbewijs;
het Overschrijvingsbewijs;
een recent uittreksel (maximaal drie maanden oud) van de gegevens uit de basisadministratie persoonsgegevens van uw gemeente (GBA). Dit uittreksel heeft u niet bij alle legitimatiebewijzen nodig. Een overzicht bij welk legitimatiebewijs u een uittreksel van de GBA nodig heeft, vindt u op de website van de RDW.
Na de overschrijving ontvangt de koper een vrijwaringsbewijs dat hij/zij aan u moet geven.
(bron http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wat-moet-ik-doen-als-ik-mijn-auto-of-een-ander-voertuig-wil-verkopen.html)
Je kan zonder je vriendin de auto verkopen . Wel moet je deel 3 van je kentekenbewijs ( het overschijfbewijs ) meenemen als je die hebt dan kan je de auto gewoon verkopen zonder je vriendin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 van mij dit kan namelijk wel.
Bij het overschrijven van een kenteken moet de NIEUWE eigenaar zich persoonlijk melden aan de balie. De vorige eigenaar hoeft er niet bij te zijn. Wel moet de koper het overschrijvingsbewijs (vroeger kopie deel III) en het tenammstellingsbewijs (vroeger deel II) kunnen overleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je deel 3 hebt van het kenteken van de auto van je vriendin kan je deze zondermeer laten overschrijven op de koper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uw vriendin hoeft er niet bij te zijn. Na overleg van de te naam stelling en het overschrijvingsbewijs van de auto en geldig rijbewijs van de nieuwe eigenaar kan de auto op naam van de nieuwe eigenaar worden gezet.