Kun je de ANWB Wegenwacht bellen voor kapotte ruitenwissers?

Het regent de hele dag en onze ruitenwissers doen het niet meer. We hebben woonplaatsservice. Komen ze hiervoor langs?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
11.6K

Het beste antwoord

Ja, dat doen ze, en je moet ze ook echt bellen, want rijden zonder ruitenwissers is met dit weer erg gevaarlijk.

Tip voor als je handig bent: als je zelf een aantal reservezekeringen in de auto hebt, kun je eens kijken of je de kapotte zekering kunt vinden, want je kunt er bijna vergif op innemen dat het daar aan ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is gevaarlijk om met kapotte ruitenwissers te gaan rijden als het flink regent. Daarom ga ik er vanuit dat ze je kunnen helpen bij de wegenwacht. Dus gewoon bellen en uitleggen dat je echt weg moet, maar dat je het zo niet verantwoord vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mág niet eens de weg op met kapotte ruitenwissers, zelfs al zou het niet regenen. Je zult dus iemand moeten laten komen of de auto naar een garage slepen.

De wegenwacht lijkt me nou typisch ook voor zulke gevallen bedoeld.