Reizen naar het zuiden via frankrijk: is dit ontspannend?

Miljoenen gebruiken frankrijk als doorreisland om naar portugal, spanje, italie en noord-afrika te gaan.De autowegen slibben dicht op de drukste dagen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Als je echt vakantie wil hebben is een reisdoel niet meer dan een faculteit en dan kan je heel ontspannen reizen.
Als ik langs Antwerpen kom en ik krijg zin om daar koffie te drinken dan doe ik dat en als dat betekent dat ik die dag niet verder kom dan de Belgisch-Franse grens dan is dat maar zo, als ik maar heb genoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Als je 't maar doet in een betrouwbare Lexus met airco en een grote muziekvoorraad... Ja, dan vind ik 't ontspanning.
Maar niet om er in de zon te gaan liggen bakken, da's niks. Lekker de bergen in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je rekening houdt met bijgaande kalender is het goed te doen.
AWM
14 jaar geleden
Dus het antwoord is:

- Ja, als je niet direct in de drukste week rijdt

- Ja als je je niet ergert aan files en gewoon via de binnenwegen rijdt, danwel met een flis drinken & snacks in de file gaat staan

Nee als je in de drukste periode naar het zuide wilt en niet van files / autos / snelwegen / langzaam rijden houdt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle bezigheden zijn nooit ontspannend of niet an sich...
Het is de doener van de bezigheid die het met of zonder spanning doet...

Als je ontspant, dan is het een fluitje van een cent...

En als je niet vergeet dat de vakantie reeds begint op het moment dat je de voordeur afsluit, dan heb je toch geen enkele reden om je op te winden of te spannen, zelfs niet als je in de file staat...

De vakantie wordt daar niet langer of korter door... En het is nog gratis ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een stuk ontspannender dan reizen via Duitsland, Zwitserland en ja dan moet je toch nog een stukje door Frankrijk (behalve voor Italie dan). M.a.w. Voor Spanje en Portugal kom je niet om Frankrijk heen.

Hoe wil jij rijden dan?
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stelde de vraag algemeen. Rijd zelf al veertig jaar naar zuidfrankrijk. Lectuur van het nieuwe boek : Langzaam door Frankrijk van Peter Jacobs en Erwin De Decker is een echte aanrader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mankeert er aan Zwitserland als doorreisland? Prachtig land. Kijk naar de bergen, geniet en ontspan.
paulus811
14 jaar geleden
Nou als land mankeert er niks aan (behalve dat het er wel erg duur is), maar als je eindbestemming Spanje of Portugal is, rij je door Zwitserland wel een enorm eind om.
Als je er een week voor uittrekt, en per dag niet meer dan zo'n 5 uur rijdt via leuke binnenwegen en dorpjes, en overnacht in gezellige B&B's, en zo Frankrijk van z'n mooiste kant bekijkt, is het zéér ontspannend - lekker de warmste uren op een dorpspleintje onder een oude,dikke boom, heerlijke lunch erbij, avondwandeling door de omgeving......Dan een weekje op je bestemming, en op dezelfde manier langs de ándere kant van Frankrijk terug - heerlijk, hoor !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het best ontspannend. Via de binnenwegen zie je de mooiste landschappen, en de snelwegen zijn in Frankrijk meestal van hele goede kwaliteit, met uitstekende voorzieningen langs de weg.

Ons recept: met de cabrio in twee of drie dagen naar Zuid-Frankrijk over de tolwegen, niet op een zwarte zaterdag, niet jakkeren om 'er' zo snel mogelijk te zijn, en zonder vooropgesteld plan over waar we na een dag rijden 'moeten' zijn. Naast de grote verblijfstent voor onze bestemming hebben we altijd ook een kleine pop-up tent bij ons voor onderweg. Hebben we zin om te stoppen voor de nacht (aan het eind van de middag of vroeg in de avond) dan kijken we uit naar het eerstvolgende bord 'camping' (meestal een camping municipale) lang de kant van de weg, en nemen dan die afslag.

We hebben nog nooit meegemaakt dat er geen plaats was, Frankrijk is veel meer dan Nederland ingericht op mensen die lange afstanden afleggen en dan ergens onderweg overnachten. De tent staat in letterlijk twee seconden, het self-inflating slaapmatje is een kwestie van ventiel opendraaien en in de tent gooien. Dat geeft ons de tijd om de omgeving te verkennen. Is het een leuk stadje, dan blijven we gewoon een dagje hangen.

En dan de weg weer op, het landschap zien veranderen, de zon feller voelen worden, heerlijk! Dan het laatste stuk naar onze eindbestemming over de binnenwegen, langs zonnebloemvelden, de geur van lavendel in je neus. Ik voel me dan veel meer 'op reis' dan waneer ik in een vliegtuig stap en er op een ander vliegveld weer uitstap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien ontspannend voor de meerijders, maar voor een chauffeur is reizen nooit ontspannend, en dat geldt voor lange afstanden helemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, als je vakantie begint op het moment dat je thuis wegrijdt en op je gemak naar je vakantiebestemming reist.
Nee, als je vakantie pas begint op je vakantiebestemming en je dus haast hebt om er te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ontspannend is het zeer zeker niet. Je bent een kuddedier. Moet je naar het zuiden met de auto, dan is er geen ander alternatief (behalve de auto op de trein te zetten).
Er zijn mensen die het heerlijk vinden om ver te moeten rijden (zoals ik), maar met zo'n drukte, is het nooit ontspannend.