Wat verbruikt een auto stationair?

Wij hebben een golf 1.4 fsi, en ik vroeg mij af wat zo'n auto nou zou verbruiken wanneer je deze bijvoorbeeld een uur stationair zou laten draaien. Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
7K
Cryofiel
13 jaar geleden
De meeste middenklassers verbruiken ongeveer 0,8 liter per uur als ze stationair draaien. Bij koude motor kan dat oplopen tot ongeveer 1,0 liter per uur. Bron: het verbruikmeetsysteem dat ik ooit in mijn VW Golf had, en het verbruikmeetsysteem dat ik ooit in mijn Skoda Octavia had.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, heel erg bedankt cryofiel!

Het beste antwoord

Nou ik denk dat als je hem een uur laat draaien dat hij ongeveer een liter verbruikt maar eerlijk gezegd durf ik het niet exact te zeggen, wel is het zo dat het niet bevordelijk is voor je motor en de natuur om hem alleen stationair te laten lopen.

Toegevoegd na 9 uur:
Omdat hij dan niet op bedrijfstemp komt en dan zijn de zuigers ovaal ipv rond en dan heb je veel meer slijtage aan de motor. Als je gewoon gaat rijden is hij sneller op bedrijfstemp en heb je dus minder slijtage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom is dit niet bevoordelijk voor je motor??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
perfect