Als je doof bent en je rijdt in je auto en je hoort 't niet dat er een steekas is versleten: wat gebeurt er dan?

Of zijn er (andere) autoonderdelen die geluiden kunnen maken en gevaar kunnen opleveren als je 't niet hoort?
(Dus zaken waarbij je niks voelt, zoals trillingen in 't stuur of scheeftrekkingen.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Dan rij je de auto aan gort, maar dat is dan de pech die niet te vermijden is... Het zou ook heel goed kunnen zijn dat de dove, door de visuele compensatie dat hij heeft, wel eens een ongeluk van te voren goed ziet aankomen, terwijl wij die geen handicap hebben, allemaal dezelfde dreiging over het hoofd hadden gezien, dus soms is het een nadeel, op andere momenten zou het wel eens een voordeel kunnen zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Lijkt me logisch dat je dan een probleem heb. Trouwens wat een rare vraag. Als je doof en blind tegelijk ben en iemand zet Frans Bauer op wat gebeurd er dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dingen die jij opnoemt zijn juist wel voelbaar.
Ik denk dat iemand die doof is op andere gebieden extra gevoelig is en misschien nog wel eerder dan jij of ik doorheeft dat er iets mis is met de auto.
Op mijn werk heb ik een collega die doof is, maar als er iets op de grond valt kijkt zij ook verschrikt op, door de trillingen in de vloer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord zit al in de vraag! Wat gebeurt er als er een geluid is en je doof bent? Dat geluid hoor je dus niet.

Je bent in dit geval afhankelijk van mensen die bij jou in de auto zitten die dat wel horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben (nog) niet doof, maar ik hoor ook nu totaal niet of er iets verkeerd is met de auto hoor. Mijn man heeft daar een feilloos gehoor voor, maar ik zou het ding vermoedelijk sowieso in de puinpoeier rijden, doof of niet.
Ik VOEL echter wel goed of er iets niet helemaal lekker loopt. Zo had mijn man gisteren buiten mijn weten om de olie ververst, waardoor hij even in moest lopen en wat hikte en terugliep in de toeren ; dood-eng. Ik denk dat een dove dat nog veel beter voelt / signaleert dan wij. Tenslotte wordt-ie niet afgeleid door het geluid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daarom rijd ik in een nieuwe moderne auto waar niet zomaar iets aan kapot gaat.
als er iets niet klopt gaat er keurig een lampje branden.
en je zit heus wel eens in de auto met iemand die alles prima hoort, dan zal die mij dat wel vertellen.
mijn gehoorapparaten compenseren een boel hoor. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat doe je dan als de waarschuwingslampjes het niet meer doen of is daar ook weer een waarschuwingslampje voor???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat slaat natuurlijk nergens op, zelf al gebeurt dat bij iemand die goed hoort is dat gewoon pecht hebben en een kans van 1 op 0.00000015%
Ik dacht eigenlijk dat daar juist de "apk" keuring voor is Of Niet ..???