Lelijke kras op mijn auto. Hoe pak ik dat aan?

Geen idee hoe het is gekomen, maar ik zit met een lelijke kras op mijn auto. Ook behoorlijk diep. Ben er niet voor verzekerd. Ik overweeg het te laten repareren. Als het 600 Euro kost doe ik het niet, en bij 150 Euro mogelijk wel. Ik kan langs een paar schadebedrijven gaan, en een offerte vragen, maar hoe pak ik dat aan? Iemand die er 100 Euro voor vraagt, gooit er misschien alleen een lik verf over, en iemand die 400 Euro vraagt, repareert het zo, dat je er niets meer van ziet. Kun je een bepaalde garantie vragen, en hoe doe je dat? Zijn er keurmerken voor dit soort bedrijven? Moet ik ergens anders op letten? En heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
http://autokrassen.nl/index_flash.html
Alle adviezen zeer welkom.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Mesher, Vervelend zo'n kras op je auto :(
Ik werk zelf in de autoschade (al 22 jaar) ,en een kras moet gewoon weggeschuurd worden, dan in de filler (grondverf) weer schuren en afplakken en spuiten.
Wat je op die site ziet is eigenlijk hetzelfde als Tell-Sell enz, het is eigenlijk te mooi voor woorden! De prijs is afhankelijk waar de kras zit, en of het een metallic of een uni-kleur is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja die tell-sell verhalen geloof ik ook niet. :-)
Wel handig dat jij er verstand van hebt. Het is metallic. Kras zit aan de achterzijkant, bij de tankdop. 30 cm lang, en eigenlijk meerder krassen bovenelkaar. Auto is grijs en de krassen zijn nu wit. Op afstand zie je het niet, maar dichtbij is het een vreselijk lelijk gezicht. Wat gaat het kosten, wat jij allemaal opnoemt? Ben ik al gauw een paar honderd Euro kwijt lijkt me. Werk je bij Opel? Heb 26 jaar Opel gereden, en nu een hyundai gekocht, bij de opel-dealer, 2 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zilvergrijs metallic dus, reken erop dat als de kras dichtbij het portier zit, dit portier word uitgespoten i.v.m kleurverschil door de ligging van de metallic-deeltjes.
Je kan ervoor kiezen om niet uit te laten spuiten, maar dat is voor eigen risico..
Dit kost idd wel een hoop geld, maar dan gebeurd het ook goed en zie je er niks meer van.
Ik heb van autokrassen.nl al een paar klanten gehad die het niet mooi vonden en het alsnog "normaal" lieten repareren ( dan is het helemaal een dure grap)
Bedenk ook dat autoschadebedrijven alle kleuren zelf kunnen mengen, autokrassen.nl heeft geen mengmachine voor verf, en maakt een benadering van de kleur.
Ik zou een vestiging als Care niet aanbevelen, dat zijn "autoschadefabrieken" en daar word rauw gewerkt omdat ze er héél veel in de week klaar moeten stampen.
Zoek gewoon een plaatselijk autoschadebedrijf,deze tijd is het stil in de autoschade, dus doe een beetje "zielig" en ze zullen de klus graag willen voor een leuke prijs.
Nee ik werk niet bij Opel, maar ben met opel grootgebracht en ik heb een kadettje van 40 jaar oud voor de hobby :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer bedankt voor al deze prima tips Leonard!

Het beste antwoord

Na mijn reacties toch maar ff een antwoord .
De garantie hoef je niet te vragen als je naar een Focwa aangesloten autoschadebedrijf gaat, dan krijg je 4 jaar garantie .
En ja ik heb ervaring met autokrassen.nl , een hoop klanten met klachten, maar alle waarde naar zijn geld.

Toegevoegd na 1 minuut:
P.S kijk even in je polis of je verzekerd bent voor vandalisme .....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vandalisme verzekering zit er helaas niet in........heb alleen WA (auto is 9 jaar oud)

Andere antwoorden (5)

Jammer dat je geen foto van de schade hebt bijgevoegd anders had ik een gerichter antwoord kunnen geven. Er zijn vele bedrijven waar je naartoe kan zoals Care die is alom bekend en goed.
Maar ik zou zelf eerst naar een plaatselijk schade bedrijf gaan en informeren en gewoon vragen wat hun verwachten wat het eindresultaat gaat worden! Daar zou je je aan vast mogen houden want een mondelinge overeenkomst is bindend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alvast een plusje voor je antwoord! :-) Een mondelinge overeenkomst is inderdaad bindend.
Maar ik ben alleen maar een beetje bang voor een discussie over wat netjes of mooi is. Als het bedrijf zegt, dat ze het heel netjes zullen maken, en ik vind het niet netjes, dan hebben we een probleem. Snap je? Ik ga sowieso komende week bij een paar bedrijven langs, en ook mijn eigen garage. Wie weet kom ik met al die informatie weer wat verder. Care ga ik nog even opzoeken op het internet.
Dank voor je antwoord!
Een kras verwijderen kan via www. Autokrassen.nl kost ongeveer 50 euro per deel en je kan erop wachten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Dankjewel! Heb je er ook ervaring mee?
Je kan t ook even met commandant proberen daar gaan bijna alle krassen mee weg en kan je gewoon bij de praxis halen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi ik heb zeer goede ervaring met Eivanas.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry ik moest eerst even inloggen... Ik heb dus een zeer goede ervaring met Eivanas. Alleen moet je even checken op wat voor soort onderdeel de kras zit: op kunststof of op het metaal. Op het kunststof zal die hem er niet uit kunnen krijgen, dat doet ie dan ook niet. Ik zou zeggen ga eens langs bij hem op één van de locaties waar die werkt en laat het door hem bekijken. Ik heb verschillende krasjes door hem laten verwijderen en het werkt echt zoals het op de site vermeld staat... Mocht je nog een vraag hebben aan mij, stel die dan gerust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ dankjewel Ik zie opeens dat Eivanas hetzelfde is als "autokrassen.nl". Ik kom via google op dezelfde site terecht. Ik heb begrepen dat ze in wasstraten een soort spreekuur houden, op bepaalde dagen en uren in de week. Waarschijnlijk ga ik er woensdagmiddag even langs.
In het vervolg aanspraak maken op het waarborgfonds.
Gaat je nu niet meer lukken, je hebt inmiddels met je auto gereden.