is een spijker in autoband iets wat vaker voor komt ?

gebroken glas lijkt logiser.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
14.2K

Antwoorden (6)

Een spijker komt zeker vaker voor, is gewoon domme pech!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je autoband is te hard voor glas, het glas zal gewoon verbrijzelen. Een spijker verbrijzeld niet, het kan zijn dat je autoband precies over de liggende spijker heen ging. Door het profiel van de autoband en de druk van je auto, paar honderden kilo's op zo'n autoband, is de spijker toch omgebogen of rechtop geduwd en zo je autoband ingekomen.

Nieuwere fietsen hebben ook antilekbanden, door glas rijden is meestal geen probleem meer. De band is namelijk sterker dan het glas, je band verbrijzelt het glas en niet andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebroken glas heeft vaak niet de kracht om de band te penetreren. Maar een spijker wordt opgeveerd door de voorbanden en eindigt in je achterband.
Helaas had ik laatst zelf ook een fikse spijker in mijn achterband. Brommer band. Glas breekt vaker onder het gewicht van een auto en/of brommer. Dat zei de man die mijn band repareerde ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een spijker komt vaker voor!

andere stukken ijzer/staal bv vlechtijzer of betonstaal ,helpen auto banden ook om zeep, terwijl glas van een flesje meestal MET EEN SISSER AFLOOPT! ;-)

Veel banden raken lek door veelvuldig tegen een (stoep)rand aan te parkeren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat komt zeker vaker voor en het vervelende is dat je het meestal niet meteen door hebt en je het pas weer merkt als je weer bij je auto komt nadat je ergens geparkeerd hebt en hij dus heeeeeel langzaam leeg is gelopen. Bij mij zat er een keer zelfs een schroef in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor !! zelf in m'n autoband gehad ,daar nog minstens 50 km meegereden. Een vreemd tikkend geluid. Wegenwacht heeft hem verwijderd en 't gaatje gevuld met een plug. Die spijker moet maar net zo op de weg liggen als je eroverheen rijdt dat hij precies zo kantelt in je band.