Auto afgekeurd. Sloop of reparatie

Ik heb vandaag me auto gekeurd. En dit zij de afkeur punten.
De auto kosten me 400euro, is het de moeite deze te laten maken en wat kan je zelf of wat zijn de eventuele kosten.

- uitlaatsysteem lekt.
- Handrembuitenkabel gebroken + rembekrachting werkt niet.
- Kenteken verlichting defect.
- Ruitenwissers niet goed + sproei installatie raakt de ruit niet.
- Links en rechts aandrijfas hoes gescheurd.
- Linksvoor fuseekogelhoes gescheurd.

Wat zouden jullie doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2K

Antwoorden (19)

Als jij die auto voor 400 euro hebt gekocht en een jaar in gereden hebt, wordt het tijd dat je hem nu naar zijn laatste rustplaats brengt.

Zoveel kosten is die auto niet meer waard en ieder jaar zul je weer nieuwe kosten krijgen.

Je kunt beter uitkijken naar een andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee is het niet waard, alleen de uitlaat, aandrijfas hoes en fuseekogel hoes kost je al een rib uit je lijf als je dat bij een garage laat doen.
Zelfs als je het zelf zou doen zou dit het niet waard zijn denk ik, tenzij je het leuk vind om aan je auto te knutselen natuurlijk.
Nee, ik zou blij zijn voor elke dag dat je hebt kunnen rijden in een auto van 400 euro en rustig op zoek gaan naar een andere voor een paar honderd euro, uiteindelijk is het in die prijsklasse schatgraven, als je geluk hebt vind je er eentje waar je een paar jaar in rond kan puffen, als je pech hebt koop je er een die de maand erna niet door de APK komt of uit elkaar valt. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rijp voor de sloop.

Als je weer een auto voor 400 euro kan vinden dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan laten repareren.

Bij de sloop krijg je ook niets meer voor je auto, maar je kan er nog wel geld aan verdienen.

Zet de auto op eigen terrein met een groot stuk bouwplastic eronder. Nodig vrienden en familie uit. Tegen betaling van 10 euro mogen ze 5 minuten los gaan op de auto. Dat wil iedereen wel. Lekker een deuk erin schoppen, een ruit breken, de spiegels eraf trappen.
Je kan hem ook met koninginnedag laten verbouwen.

Zo verdien je weer wat geld voor een nieuwe auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is het absoluut niet waard. Gewoon lekker weer een goedkoop autootje kopen. Ben je sowieso goedkoper uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de reparatiekosten denk ik dat je voor hetzelfde geld een nieuw tweedehands auto krijgt. De oude wagen dus naar de sloop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan wat voor een auto het is: is hij zuinig, wat kost de verzekering en wegenbelasting? Wat is de prognose voor volgend jaar? is hij dan zeker afgeschreven, of komt ie de keuring dan ook door.

Ik vind dat als de auto weer voor E400,- in orde is en je er weer een jaar mee kan rijden, dat geen groot bedrag is.(is wel veel geld, natuurlijk, maar voor een APK van een oudere auto.....)

Dan heb je een auto die ok is, MET apk voor een jaar. Als je hem naar de sloop brengt en een andere koopt, koop je voor E400,- niet even een andere.

Dus laten repareren keuren is wel de meest praktische oplossing.

Toegevoegd na 1 minuut:
OW, ik dacht dat de reparatie+keuring 400 euro ging kosten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik rij nu (naast mijn mooie oldtimer waar ik heel trots op ben) in een pekelbak die ik 2 jaar geleden gekocht heb voor 500 euro (inc nieuwe APK). Dit jaar koste de APK 400 euro. Nu rij ik dus wel in een auto, die 1 op 16 rijdt, amper wegenbelasting en iets meer als 200 euro verzekering per jaar. Dat vindt ik redelijk goedkoop. Ik ben namelijk geen geld kwijt aan afschrijving. Sterker nog, ik zou hen nu nog voor 500 euro weer kunnen verkopen. (het is een oud model peugeot 106)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
..een autootje wat ook nog eens goedkoop is in onderdelen, en waarvan er nog hoopjes van op de sloop liggen, wat ook handig is als je onderdelen zoekt. Er zijn er enorm veel van gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 106 die 1 op 16 rijdt? Je trapt 'm zeker lekker in? :) Dat verbruik verbeter ik nog met m'n 2 liter Audi 80!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, het is een jakkerbak. maar ik reed hiervoor in een oude Benz coupe uit '69, en die reed 1 op 5. Ben ik er toch flink op vooruitgegaan (qua verbruik, qua stijl ben ik er ernstig op achteruit gegaan)
Koop zelfde auto terug en bewaar deze voor onderdelen.

Toegevoegd na 48 seconden:
wel een goedgekeurd exemplaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De auto is bij aankoop van een andere met inruil een veelvoud waard.
Steek uw licht op bij div dealers/autohandelaren.
Bent u handig, dan zijn het allemaal dingen die u zelf kunt oplossen.
Heeft u wat dat betreft 2 linker handen, dan is het geen haalbare kaart om de auto te laten maken qua onderdelen en arbeidsloon.
Zit een andere auto er voorlopig niet in en denkt u er tzt aan om de auto zelf te repareren, dan moet u de auto schorsen en van de openbare weg afhalen.

En vraag bij uw verzekeringsbedrijf om een no-claim verklaring ivm de opgebouwde rechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarde bij inruil is verkooppraat (behalve met die overheidsregeling) zonder inruil krijg je namelijk korting (als je er om vraagt)
het hangt er een beetje om denk ik.
hoe goed is de auto verder is het verder en hoeveel km heeft het gereden en wat is ongeveer de waarde met een jaar apk.Wat je zef kunt doen is de uitaat als dat op een recht stuk zit (met conservenbikje 2slangenklemmen en wat kit zit ie binnen een uur dicht) zit het lek in een bocht word het lastiger maar iemand die een beetje kan lassen heeft dat ook zo dicht de ruitenwissers binnen een half uur sproei instalatie (ff een naald er in en richten)en de handrem kabel. blijven de aandrijfhoezen over met de juiste garage is dat niet duur die hebben een machine die ze uitrekt en dan zitten ze er zo op en de fuseekogelhoes wat mij niets zegt maar dat kan nooit duur zijn.dan ben je voor weinig geld weer een jaar gekeurd en je weet waar je in rijd plus dat je geen andere hoeft te kopen.
ik zou de auto na informeren bij garage over de prijs van wat ik niet zelf kan binnen de 300 en 400 euro laten maken.Zelf reken ik 45 euro per maand aan onderhoud aan mijn auto het is tot nu toe altijd minder geweest.Je koopt voor de kosten van die reparatie nl nooit een auto met een vol jaar apk.en dan weet je ook niet wat je koopt

Toegevoegd na 2 minuten:
oh ja de kenteken verlichting is ook zo gemaakt dat is ff nieuwe lampjes er in zetten waarschijnlijk

Toegevoegd na 24 minuten:
ik zou wel even stevig rond bellen voor de prijs van het vervangen vaan je aandrijf hoezen en je fusee kogelhoes want ik denk dat dat nooit duur kan zijn

Toegevoegd na 25 minuten:
inc rembekrachting zou het makkelijk moeten kunnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-nieuw uitlaatsysteem
-nieuwe handremkabel/remkabel
-kentekenverlichting kan een simpel bolletje, een draadje of een verroest contactje zijn
-nieuwe ruitenwissers (eventueel nieuwe ruitenwisser motor)
-sproeimondje afstellen (kan door een naald erin te steken en goed te duwen
-nieuwe hoezen

Al met al kan je beter een nieuw wrak van 400 euro kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niks meer aan doen en naar de sloop brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ligt er ook aan wat die auto voor jou waard is. ik heb een corrado en als ik die total loss krijg blijf ik net zolang aan het prutsen totdat ie het weer doet, ik ben er namelijk aan gehecht. dus als je dol op je auto bent kun je ook hetzelfde model kopen en deze houden voor onderdelen of andersom. als je op internet rondsnuffelt moet jein iedergeval het uitlaatsysteem, kentekenverlichting en ruitenwissers kunnen maken, zo nodig met behulp van anderen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn nogal wat mankementen. Reparatie lijkt mij niet zinvol als de auto nog maar 400 euro waard is, want de kosten die je krijgt zijn daar een veelvoud van. Probeer een deal met een dealer te maken en kijk of je je auto kunt inruilen voor een aardige occasion. Wellicht krijg je dan ook nog meer terug dan die 400 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gehecht bent aan je auto dan valt het met wat moeite zelf nog wel te repareren hoor, als je een beetje handig bent en wat technisch inzicht hebt!
De meisjesklusjes (wat ik met gemak zou doen): handremkabel fixen, uitlaat vervangen, kentekenverlichting maken, ruitenwissers vervangen. En zelfs de aandrijfashoezen en fuseekogelhoezen kan je zelf wel repareren.
Je moet er maar zin in hebben.. het zijn rotklusjes, maar wel in 1 dag zelf gerepareerd, en dan kan je weer een jaar vooruit!
Oh ja.. je zal er wel spierpijn van krijgen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
++, that's a girl!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Suussuus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, ik zou het ook niet zelf kunnen. Ik ben voor elk mankementje op de garage aangewezen. Laatst zelf een gloeilampje van een koplamp vervangen en daar zat ik nog een half uur mee te klooien.
Als de dagwaarde hetzelfde is of hoger, zegt men is dat de moeite waard. Ik zou zeggen: Het is jouw auto. vond je het altijd een fijne wagen? 400 euro bij keuring is niet zo veel hoor,,, laten repareren dan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een populaire , gewilde auto is kan je hem op speurders of zo aanbieden en erbij zetten wat er aan mankeert.Maar bewaren zoals "daantje"schrijft is ook 'n idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het autootje nog rijdt, zou ik hem laten ophalen door een opkoper, die geeft je er nog tussen de 50-100 euro voor en dan kijk je gewoon voor een ander wagentje. Deze reparaties gaan 2x zoveel kosten als dat je voor het autootje hebt betaald. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me wel voorstellen dat je je auto niet wil weg doen (wou ik ook niet toen hij afgekeurd was!)...
Ik heb hem laten maken.. Het was een beetje het zelfde verhaal als bij jou nu...

Als ik jou was zou ik eens rond vragen in je vriendenkring of ze niet iemand kennen die verstand heeft van auto's en met een beetje geluk kan hij hem je maken voor een vrienden-prijsje...
Als je na een echte garage moet kost het je echt veeeeel te veel geld... Als je hem in een garage gaat laten maken zou ik wel zeggen, dan kan je hem beter weg doen..

En het kenteken verlichting, ruitenwissers en de sproei installatie dan kan je waarschijnlijk zelf ook wel maken met een beetje geduld...
Verder kan je ook de sloop eens opbellen of ze onderdelen hebben voor jou dat scheelt ook een hoop dan als je het bij de garage moet kopen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hay...
Ik heb zelf geen auto en ik weet er ook niet al te veel van, maar wat ik wel weet is dat je auto rijp is voor de sloop. De kosten om te repareren is meer dan wat het je gekost heeft. Ik zou hem gewoon weg doen en een andere auto aanschaffen.
Sccs ermee.