Hoeveel reserve benzine heeft een nissan sunny 1.6 slx uit 1993?

Lampje brand en ben portemonee vergeten :s

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lastig is dat, ik moest ooit een ritje rijden Zwolle - Amersfoort en weer terug.
Zodra ik Zwolle uitreed begon het lampje te branden, ook geen portemonnee mee.. Ongelooflijk maar heen en terug gehaald, wel de hele rit zwetend als een otter.. Jij succes iig!

Antwoorden (4)

45 liter tank met 5 liter reserve.

Toegevoegd na 1 minuut:
dus nog ongeveer 60 a 70 km.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk ik ook - ik rij al mijn hele leven Nissan (Micra en Pixo), en die hebben allebei 5 liter reserve, dus de Sunny zal zeker niet minder hebben, want die is een maatje groter....
MissBiggie
13 jaar geleden
We zijn nu een uur verder ... Hoe ver ben jij nu?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@missbiggie ????
MissBiggie
13 jaar geleden
Was vraag aan Mr29 :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oo ja ik las je vraag een paar keer maar snapte er geen bal van :p
MissBiggie
13 jaar geleden
;)
Als je 50 in de 5 gaat rijden (en nergens harder dan die 50), en 't gapedaal uiterst constant indrukt steeds (dus niet steeds met je voet lichtjes op en neer) dan haal je nog wel 100km.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij draai je bij 50 in z'n 5 nog geen 2000 toeren, lijkt me niet echt brandstofbesparend, maar wel slijtageverhogend.
Als je de volgende tips (Het Nieuwe Rijden) toepast tijdens het rijden, kom je het verst met een liter benzine. Ik weet de "reservevoorraad" van jouw auto niet, maar door de bank genomen is dat meestal toch wel minimaal 8 liter. Bij een verbruik van zeg 1 op 12 zou je dus nog bijna 100 km moeten kunnen rijden. Een veilige marge, als het lampje gaat branden, lijkt me zo'n 60 tot 70 km maximaal. Ik zou echter niet afwachten tot je motor stilvalt (op een levensgevaarlijke plek of in the middle of nowhere, met bovendien de kans dat er vuil meegezogen wordt uit de tank en je motor ook met benzine niet meer wil starten).

•Schakel zo vroeg mogelijk, tussen 2000 en 2500 toeren, naar een hogere versnelling.
•Rijd zoveel mogelijk met een gelijkmatige snelheid met een laag toerental in de hoogste versnelling waarbij de motor soepel loopt.
•Rijd bij 80 kilometer per uur in de vijfde versnelling, en rijd bij 50 kilometer per uur in z'n 4.
•Kijk zo ver mogelijk vooruit en anticipeer op wat het overige verkeer gaat doen.
•Houd voldoende afstand.
•Ziet u dat u snelheid moet minderen of moet stoppen voor een verkeerslicht, laat dan tijdig gas los, ontkoppel niet en laat de auto in de versnelling van dat moment uitrollen.
•Houd u aan de geldende snelheidslimiet.
•Zet de motor uit wanneer het kan. Het loont al bij een stop van een minuut.
•Vermijd energieverspilling door onnodig gebruik van elektrische apparatuur, zoals airconditioning en achterruitverwarming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat weet ik en tegelijkertijd ook niet. Ik geef slechts wat tips om zover mogelijk op de reservevoorraad te kunnen rijden. Leuke vragen over auto's en aanverwante vervoermiddelen, ik bemoei me daar graag mee. Maar als je er problemen mee hebt: ik had mijn antwoord ook als reactie kunnen plaatsen of je kunt natuurlijk nu meteen gaan klagen bij Goeie Vraag dat ik geen antwoord op de vraag geef. Wat jij wil, ik vind het allemaal best en blijf me vrolijk overal mee bemoeien. Met vriendelijke groet.
De Nissan Sunny heeft een brandstoftank van 50 liter. Hiervan is 5 liter reserve. Met een gemiddeld gebruik van 1 op 14,1 zou je hiermee dus ongeveer een afstand van 70km mee moeten halen.