Dat is een heel verhaal. Lees even wikipedia:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste auto werd gemaakt door de Duitser Carl Benz in 1887. Dit was een driewielig voertuig met een zogenoemde kantelmotor. Een jaar later kwam de Duitser Gotlieb Daimler met een vierwielig voertuig met eveneens een kantelmotor. Daimler wist zijn uitvinding de patenteren, waardoor hij rustig aan zijn uitvinding kon doorontwikkelen...

Echter duurde het tot 1926 voordat de heren Daimler en Benz werden gedwongen om met elkaar te fuseren tot het wereld beroemde Daimler-Benz en hun auto Mercedes-Benz...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Starbless, werk jij voor Mercedes, gezien je vorige reactie op een Mercedes vraag ;o). Hoe zat dat dan met Ford? Of ging dat meer over het productieproces?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha Hans, Ik dacht al dat dit een andere Goede Vraag was ;o)
Zie ook deze link naar een schoolwerkstuk over het onderwerp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel lang verhaal kijk even bij googel en dan door wie is de auto gemaakt of uitgevonden de mensen wie het gemaakt hebben zijn de duitsers die heten karl betz en cottlieb daimer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de uitvinding van de verbrandingsmotor zijn de auto's ontstaan. Ze gebruikten een paardenkoets en bouwden er een motor in. De banden waren nog massief maar dankzij Dunlop kwamen er luchtbanden.