bestaat er een manier om zelf de binnenkant van je motorblok en zuigers en zuigerveren te reinigen?

Dit in verband met een nogal hoog olieverbruik van mijn wagen. Op internet lees ik veel "engine flush", maar dan moet direct de oude motorolie vervangen worden en dat kan ik zelf niet. Ben dus garageafhankelijk, maar wil graag wel even alles zelf geprobeerd hebben alvorens de garage te bezoeken.

Toegevoegd na 2 dagen:
het gaat om een VW Polo benzine 16Valve 55 Kw uit 2003

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
5.2K

Het beste antwoord

ja engine flush helpt, maar net wat je zegt je moet er een X aantal kilometers mee rijden en daarna je olie verversen.
het goedkoopste doe je dat om binnen te wippen bij kwik-fit.
maar je kan olie kopen bij de pomp, en het zelf doen.
olie opvangen, en vullen tot het bovenste streepje op je pijlstok. succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Naar mijn weten is de enige manier hiervoor om hem 'los te halen' en handmatig te reinigen. Als je er allerlei vloeistoffen doorheen gaat pompen wordt het behalve gecompliceerd ook nog gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je toch echt naar een garage moet dan of misschien eens V-Power tanken, dat schijnt ook een reinigende werking te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En kabouters bestaan ook hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 keer V-power o.i.d. tanken heeft geen enkele zin. Dan moet je dat het hele jaar door doen en in dat geval ben je vele malen goedkoper uit om er twee keer per jaar een busje engine clean door je brandstof te gooien en dat heeft hetzelfde effect.
Gaat het om een benzine of diesel motor? Als het een benzine motor is moet je langs je plaatselijke autobedrijf gaan en vragen om Tunap engine treatment. Gebruiken wij ook werkt perfect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan 'Wepp' eens overwegen. Lees het verslag op AMT...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Forte heeft ook een aantal goeie middelen zoals motor flush en top end treatment
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe er nieuwe bougies in en dan een flink stuk gaan rijden zodat de motor goed warm wordt .
Maar het hoge olieverbruik komt door slijtage meestal .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zet er even bij wat de leeftijd en km stand van de auto is en of het een benzine of diesel is. ik zou bij een oudere wagen in jou geval voorzichtig zijn met het reinigen van de inwendige delen van de motor want het probleem zou wel eens erger kunnen worden , als alle aanslag wordt weggehaald dan kan de speling groter worden namelijk.

gr. mart

Toegevoegd na 1 dag:
is dit het geval misschien ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is echt belangrijk te weten over welke wagen het gaat, diesel of benzine, en het aantal km gereden.