Welke kleurnummers voor blauw, rood en groen gebruikt de ANWB op de verkeersborden langs de autosnelwegen?

Graag opgave RAL- en/of PMS-nummer, indien mogelijk met bronvermelding.

14 jaar geleden
in: Auto's
6.5K

Het beste antwoord

In Amsterdam gebruiken ze deze kleuren. Naar ik aanneem zal dat landelijk gelden.

Geel Ral 1023
Zwart Ral 9017
Rood Ral 3020
Wit Ral 9016
Blauw Ral 5017
Groen Ral 6024
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, kleuren zijn zelfs internationaal, voor ral6024 weet ik dat het verkehrsgrun is en voor ral3020 verkerhrsrot, rest ligt op me werk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor bevestiging, het valt buiten mijn "vakgebied" en had het antwoord gevonden na een zoektocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal niet slecht voor een leek hoor :) ik ontwikkel autolakken en hoor het dus te weten.