Waarom laten wij buitenlanders niet betalen voor het gebruik van onze snelwegen(vignet) terwijl wij dit vaak wel moeten ?

Toegevoegd na 6 minuten:
Voor de duidelijkheid. Wij betalen als we bijvoorbeeld naar Frankrijk gaan TOL, als we naar Oostenrijk gaan hebben we een vignet nodig. Waarom voeren wij dit ook niet in zodat wij geld ontvangen van mensen die van onze wegen gebruiken!

Toegevoegd na 19 minuten:
mensen..... gewoon een vignet net als in andere landen als je hier wil rijden moet je dat hebben. Wij autochtonen krijgen een vignet omdat we onze wegenbelasting betalen net als nu. Geen extra kosten wel extra inkomsten. Fok rekeningrijden trouwens :)

Toegevoegd na 19 minuten:
mensen..... gewoon een vignet net als in andere landen als je hier wil rijden moet je dat hebben. Wij autochtonen krijgen een vignet omdat we onze wegenbelasting betalen net als nu. Geen extra kosten wel extra inkomsten. Fok rekeningrijden trouwens :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.3K

Het beste antwoord

1. Omdat wij via de accijnzen van de benzine en diesel ook al veel geld van die buitenlanders krijgen. Daarom onder andere is de benzine bij ons ook duurder dan in de ons omringende landen.
2. Omdat wij als doorvoerland verschrikkelijk veel aan de doorvoer verdienen en we ons niet uit de markt gaan prijzen. Ik dacht dat zo'n 80% van wat er in de Rotterdamse haven binnenkomt naar andere landen wordt doorgevoerd. En aan dat doorvoeren (opsla-overslag-transport) verdient Nederland heel veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat mensen uit het buitenland vaak al betalen voor het gebruik van de wegen in hun eigen land. in sommige landen heb je echter wel een vignet nodig, zoals in Oostenrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat wij ook niet moeten betalen om op hun snelwegen te rijden, Dat heet: "Gulheid"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat wij dit al voor ze doen dmv wegenbelasting en dat de controle hierop erg lastig is aangezien we open grenzen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat wij gelukkig het rekening rijden nog altijd niet hebben geimplementeerd.

Let wel, in landen met vignetten rijden niet alleen de buitenlanders met een vignet, maar ook de autochtonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de Nederlandse wegen al druk zijn en als je ook nog is telkens moet stoppen en wachten tot iemand betaald heeft duurt het wel erg lang. Daarbij komt kijken dan in dit soort landen deze tolpoorten dat het een heel groot stuk is. Dus dan moet je al bijna de snelwegen verdubbelen of driedubbelen om ook de tolpoortjes erin te zetten en zoveel plaats hebben wij hier niet. Verder moeten er ook dan mensen zijn die dit werk willen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deels omdat ons wegen netwerk veel afslagen bevat, als iedereen voor een stuk van bijvoorbeeld 10 km tol moest gaan betalen zou het nogal gaan irriteren en lang duren.