Waarom sturen mannen in de auto met één hand en vrouwen met twee?

Zijn jullie het eens met de resultaten van dit onderzoek: http://www.commazine.be/node/97 ?

Ik herken me als man wel in een aantal van de resultaten. Jullie ook of juist niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Het beste antwoord

Ja, ik ben het er mee eens. Zeker als ik mijn vriend als voorbeeld neem :) Heel herkenbaar.

Iets anders interessants: ik zie nog weleens mannen achter een wandel- of kinderwagen lopen met één hand. Blijkbaar zijn ze er zo aan gewend dat het ook niet natuurlijk voelt om de kinderwagen met twee handen vast te pakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, zie ik inderdaad ook redelijk vaak :)

Andere antwoorden (10)

Grappig artikel, bedankt daarvoor, en ja ik herken mezelf hier absoluut in. Het antwoord op je vraag staat in het artikel, he....man ziet het als een verlengde van zichzelf. Vrouwen zien het als een apart object.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vrouw stuurt doorgaans ook met 1 hand hoor. Maar rook ook in de auto en drink en eet en... en... en...

Maar rij al jaren (zeker 12) schadevrij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het over 1 hand aan het stuur, niet geen ;-)
Geen flauw benul want ik ben een vrouw en ik stuur in de regel met één hand. Vermoedelijk ook omdat ik in de andere meestal een shaggie uit het raam heb hangen.Ik zou er dus geen verklaring voor kunnen vinden.

Maar de uitleg in het artikel kan ik me wel weer in vinden ; voor mij is de auto inderdaad een apparaat op zich dat bediend moet worden, en absoluut geen integraal onderdeel van mezelf (al zitten erg kleine autootjes soms wel een beetje strak).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben het er wel mee eens, voor mij als vrouw is het een ding om je ermee te verplaatsen.
mijn man geeft niet veel om onze auto (doorsnee geval)
maar als we een nieuwe zouden kopen wordt het een bmw of een audi.
als ik vraag waarom? "omdat ik me in zo'n auto prettiger voel".
ik zal meer aan veiligheid en degelijkheid denken als we een andere auto kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat vrouwen meer verantwoordelijksheidsgevoel hebben en het stuur met twee handen ipv de nochalante macho één hand losjes op het stuur houding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou betekenen dat een groot deel van de mannen geen goed verantwoordelijksheidsgevoel heeft. Onzin naar mijn idee.
Wauw, weer een mannelijk trekje bij mezelf ontdekt... begint toch eng te worden :)

Wel grappig trouwens, als mijn vader naast me zit loopt hij continue te klagen: "Heb je geen twee handen" "zou je niet met twee handen sturen"....
Zelf rijdt hij meestal met twee handen, ik dus niet.

En ik heb die tweede hand uiteraard nodig om een bekeuring te krijgen voor niet handsfree bellen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe dat soms....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken me niet in het onderzoek. Ik stuur met één hand, dat gaat een stuk soepeler en natuurlijker dan wanneer ik met twee handen stuur. Ik zie de auto niet als verlengde van mezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen willen daarmee stoer overkomen.
Vrouwen willen gewoon veilig van A naar B.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan maar moeilijk een goede houding vinden achter het stuur door mijn lengte, en dan zit ik dus wat scheef met een hand aan het stuur en de andere...... ja, ergens anders, frutten aan de airco, radio etc.

Toegevoegd op 14-06-2009 01:22:47
Ah, en over dat omkijken, dat doe ik niet om afscheid te nemen maar omdat ik een ontzettende mooie auto heb, een hele simpele reden dus.