Aan de schatkist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de stijgende olieprijs...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de prijs van een vat (159 ltr.) olie...

Maar dit is altijd al zo geweest...

De accijnsen op brandstof is overigens zo hoog dat de prijs voor een liter benzine in Nederland eigenlijk nooit onder de € 1,08 uit kan komen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doe mij maar die prijs !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom ben ik ook overgestapt naar diesel Wimmie...
De benzine prijs is nergens aan gekoppeld echter aangezien olie een belangrijk ingrediënt is van benzine heeft de olieprijs wel een zware invloed prijs van benzine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk aan de bankrekening van de oliemaatschappijen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Aan de olie vooraat.
- Accijns.
- De gas prijs in nederland (omdat een briljante minister van financien dit ooit aan elkaar gekoppelt heeft.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee de gasprijs is gekoppeld aan de olieprijs niet andersom. Dat heeft ons landje tot dusver geen windeieren gelegd en met de hoge olieprijzen blijft dat zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oja andersom -.- je hebt gelijk. Maarja als de prijs onder de 60 komt is het niet zo fijn. Zoals een tijdje geleden.
Aan de vraag en aanbod op de oliemarkt. Het kan zo zijn dat er olietankers buitengaats liggen te wachten tot dat de olieprijs hoger wordt. Die oliemarkt is overigens een vrij ondoorzichtig gebeuren met speculanten die een optie op zo veel olie kunnen nemen zodat de prijs weer stijgt. Later als er dan weer minder aanbod is stijgt de prijs weer verder tot dat deze gestuurd weer wordt losgelaten. De opec (organisatie van olie producerende landen) laat niet toe dat deze prijs te laag komt. Dat kan door de olieproductie op te voeren of juist te verminderen. Meer olie, lagere prijs, want meer aanbod, minder olie hogere prijs, want minder aanbod.
Als je dit interessant vindt moet je je in beurseconomie gaan verdiepen.