Wat zijn die auto's met een driehoek achterop en een bordje 20km?

Het zijn gewone personenauto's en ik zie er altijd boeren mee rondrijden. Hoeft schijnbaar geen apk op etc. Waarom kan ik dat niet, of kan ik dat wel?

Dus iedereen kan met zo'n ding rijden of moet je boer zijn?

Aantoonbaar boer bedoel ik dan.

En kost dat wat, zo'n busje ombouwen?

En vanaf welke leeftijd mag je in zo'n ding rijden?

Leuk als je zoon / dochter 16 is bijv, koop je ipv zo'n 45 km/h wagentje een bus met airbags etc.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
11.7K

Het beste antwoord

Mensen die niet de capaciteiten hebben om een rijbewijs te halen krijgen de mogelijkheid een personenauto tot landbouwvoertuig te laten keuren. Er moet dan wel zo'n mooie sticker op met Max 25 km/h.
Alleen auto’s met een grijs kenteken kunnen teruggekeurd worden naar een voertuig met beperkte snelheid. Het voertuig mag dan niet harder kunnen rijden dan 25 km/uur.

Toegevoegd op 12-06-2009 10:20:52
Je hoeft er dus géén boer voor te zijn, om er in te mogen rijden. je moet inderdaad 16 jaar oud zijn.
De kosten zijn enkel de keuringskosten, op te vragen bij de RDW.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zijn omgebouwde auto's. Meestal oude busjes die omgebouwd zijn naar landbouw voertuig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan jij ook gewoon zo.n auto kopen. Er zijn tegenwoordig al heel wat jongeren die zogenaamde invalide wagens kopen ze zien er nog leuk uit ook net mini's.
En als je boeren ziet rondrijden met zo'n bord van 20 km achterop is dat een tractor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is de veilige afstand bij boeren. Zegt niets over snelheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat niet zo dan ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen.