Wat is de snelste personenauto ter wereld?

en hoe duur is die snelste personenauto?

Toegevoegd na 1 uur:
ik bedoel een auto waar 4 personen of meer in kunnen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat wist je toch vorige week al :)http://www.goeievraag.nl/vraag/bugatti-veyron-snelste-auto-ter.117028
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wist niet dat de bugatti veyron een personenauto was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mijne.. bijna.
;-)

Het beste antwoord

1.Barabus TKR: Breekt het record met zijn 434km/u topspeed die hij mogelijk maakt met zijn 6.0 liter v8 motor met maar liefst 1005 pk. Topspeed 434 km/u

of de Bugatti Veyron Super Sport 434 km/u
Gemiddelde snelheid van twee runs, 427,933 en 434,211 km/u, gereden op de testbaan van Volkswagen nabij Wolfsburg. Erkend als de snelste productieauto door Guinness World Records

beide auto's passen 2 personen in en voldoen dus aan de eis personenauto ;)

Toegevoegd na 32 minuten:
Dan word het deze :)

G-POWER M6 Hurricane RR is de snelste ter wereld. De snelste 4-zits coupé om precies te zijn.
De Duitse tuner sleutelt al jaren aan de BMW M6. Zo’n vierenhalf jaar geleden werd de 507 pk sterke V10 in de M6 al stevig opgewaardeerd naar 620 pk en sinds die tijd wordt de auto steeds verder verfijnd. Anderhalf jaar geleden presenteerde G-POWER de M6 Hurricane CS met 750 pk en nu de M6 Hurricane RR met 800 pk, oftewel 293 pk meer dan het origineel.
De Hurricane RR heeft dankzij een bi-supercharger dus 800 pk en 800 Nm koppel (280 Nm meer dan het origineel), goed voor een topsnelheid van 372 km/u. Je sprint in 4,35 seconden naar 100 km/u, naar 200 in 9,3 tellen en naar 300 in 24,9 seconden

Toegevoegd na 35 minuten:
en hij kost 252.101 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Da's de 2009 SSC Ultimate Aero
De SSC Ultimate Aero is een supercar, die is gemaakt door Shelby Supercars. Het is de snelste productie-auto ter wereld en trekt op in 2,7 seconden naar de 100 km/u. Met zo'n 1300 pk is dit een echte krachtpatser, die zich mag laten zien met zijn topsnelheid van maar liefst 413 km/u. De 2009 variant is een remake van de originele sportwagen en is in pk's zo'n 15% sterker dan het origineel met zijn twin-turbo V8 motor.

Ook de looks van de winnaar mogen er trouwens zijn. Zowel van binnen als van buiten is er veel koolstof verwerkt in het design. De 2009 heeft bovendien een aerodynamisch design aan de voorzijde, terwijl aan de achterzijde de achterspoiler omhoog gaat bij stevig remmen. De zijdeuren klappen net als bij de Lamborghini omhoog en de wagen is erg laag. De supersnelste sportauto ter wereld is telkens uitgevoerd in twee

Toegevoegd na 14 uur:
Ja....., vier personen en meer! Dan komt dus dit 800 pk busje in aanmerking!