als je een mistlamp in het midden van de bumper zit moet je dan een afneembare trekhaak nemen of mag er ook een vaste trekhaak op

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.7K

Het beste antwoord

In keuringseis 5.2.55 lid 5 staat o.a. het volgende:
De in artikel 5.2.51 bedoelde (verplichte) lichten en retroreflectoren, mogen betreffende het lichtdoorlatende gedeelte tot maximaal 25 % zijn afgeschermd.

Na 31 december 1997 in gebruik is genomen is een mistachterlicht verplicht bij voertuigen en mag dit voor maximaal 25% zijn afgeschermd. Is het voertuig voor die datum in gebruik genomen dan kan het mistachterlicht niet worden afgekeurd op afscherming.

Je mag dus een vaste trekhaak hebben mits je auto voor '97 is gebouwd,of als de trekhaak het licht niet meer dan 25% afschermt

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor december '97 bedoel ik dan he