Wat zijn redenen om geen Peugeot 206 van 10 jaar oud te kopen.

Ik bedoel, heeft dit type bepaalde veelvoorkomende mankementen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
15.1K

Antwoorden (4)

Slechte auto's bestaan er niet meer maar wel slechte garages.Als de auto goed onderhouden is mag het geen probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij rijden sinds jaar en dag in een peugeot 206 en hebben er zelden problemen mee. De auto is in goed onderhoud en buiten de gebruikelijke reparaties en keuringen is er weinig mis mee. We zijn nu met de 3e bezig.
Je vraagt waarom je niet een 10 jaar oude Peugeot zou moeten kopen... om dezelfde redenen waarom je geen andere 10 jaar oude auto zal kopen. Je kent de voorgeschiedenis niet, je weet niet altijd exact welke reparaties of schade's hij heeft gehad. Daarnaast kunnen er na 10 jaar flink wat grote reparaties aankomen, afhankelijk van wat de auto gereden heeft. Denk bv aan de koppelingsplaat, de uitlaat/katalysator, versnellingsbak, distributieriem, dynamo....
Als je overweegt om een 10 jaar oude auto te kopen zou ik 'm meenemen voor een grondige nakijkbeurt bij een goede garage. Vraag een eerlijke mening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik rijd in een peugeot 206 van 12 jaar oud.

bij mij kwamen na de koop veel mankementen aan het licht die mij nog behoorlijk wat geld gekost hebben. Laat er een onafhankelijk iemand die je goed kent en verstand heeft van auto's eerst naar kijken.

(ookal is hij APK gekeurd, kijk of er bij de volgende keuring grote mankementen aan het licht komen)

Laat de accu testen e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.carsurvey.org/reviews/peugeot/206/

Kun je alles lezen.