Kun je de kosten van de sleepdienst (200€) ergens claimen als je door gladheid vast komt te staan in een berm maar geen schade hebt.

Onze auto is vast komen te staan in een berm samen met nog 2 andere auto's. We hebben vanalles geprobeerd, duwen, sneeuw wegschuiven, in zn 2 wegtrekken noem maar op, maar er is geen beweging in te krijgen. ANWB gebeld, deze konden niets voor ons doen, alleen doorverbinden met een bergingsbedrijf. Deze vraagt 200 euro om de auto uit te berm te halen. De auto is all risk verzekerd maar heeft geen schade dus ik vermoed dat we daar niets kunnen verhalen. Heeft iemand een idee of deze kosten nog ergens te verhalen zijn?

Toegevoegd na 7 minuten:
Een vriend of kennis bellen heeft geen zin aangezien elke auto die aan kwam rijden ook vast kwam te zitten. De politie heeft daarom ook daarna direct de hele weg afgezet. Lopen naar de dichtsbijzijnde open weg is 5 kilometer.

Toegevoegd na 9 uur:
@ InekevL: dat zou je denken ja maar wij zijn al erg lang lid van de ANWB en die gaven dus zelf aan in deze situatie niets te kunnen doen, ze adviseerde ons n bergingsbedrijf (de politie adviseerde later hetzelfde)

Toegevoegd na 9 uur:
@ desonnaville: Dat geeft hoop! Wij zitten ook bij centraal beheer dus we gaan het wel proberen.
We kwamen in de berm omdat we moesten uitwijken voor een andere auto en het was gigantisch glad. Mochten ze het niet gaan vergoeden dan kan je dus beter bij glad weer niet uitwijken want de schade vergoeden ze sowieso wel met all risk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.6K

Het beste antwoord

ik stond vorig jaar ook vast ('s nachts), weliswaar niet in de sneeuw, maar in de modder. Dit werd door centraal beheer gewoon vergoed. Zal aan de verzekering liggen of het wordt vergoed denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee die kosten kun je niet verhalen{kijk even in de voorwaarden}
je had ook beter een kennis/buur/familielid even met een andere auto en sleepkabel kunnen laten komen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien kun je in dat geval de verzekering overtuigen dat het echt niet te doen was omdat de weg werd afgesloten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bleek zelf in een dergelijk geval verzekerd te zijn, maar daar kan alleen je agent of je maatschappij zekerheid over bieden.
Misschien heeft het bergingsbedrijf ook wel kennis van zaken op dit gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee die kun je niet terug vorderen(waarschijnlijk)
kijk of je bij een boer techt kunt die trekt je er zo uit met een traktor en is veel goedkoper zoniet gratis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
overmachtsituatie, dus je kan niet claimen bij wegbeheerder. Bijna geen verz. mij zal dit vergoeden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een van de redenen, waarom je echt lid van de ANWB moet zijn.
Ik had laatst ook pech, auto kon niet verder. De ANWB laat de auto ophalen, naar mijn garage, en ik kreeg 5 dagen een vervangende auto, zonder kosten.

De kosten die je noemt zul je zelf moeten betalen.
Ik weet niet wat de ANWB doet als je onmiddellijk lid wordt. Ze zijn er strenger in geworden. Probeer het maar.
Je kunt ze bellen. Via 1888 krijg je het nummer