Is het beter, om je auto in onderhoud te houden bij de "merkdealer" of is het verstandiger om het bij een ander niet merkgebonden garege te laten doen

Ik heb dus particulier een VW polo gekocht en omdat deze wagen ongekeurd gekocht is heb ik hem voor de keuring naar de VW garage gebracht. Ik wilde eens weten of ik geen miskoop had gedaan en daarom de wagen bij de profs laten keuren. De rekening is aardig hoog, maar dat maakt niet uit. Ik heb hem helemaal laten inspecteren, zodat ik er zeker van ben een goede auto te rijden. Had ik zoiets ook kunnen laten doen bij een andere garage? Ik weet dat ze bij VW alles nakijken en niets over het hoofd zien (vriend van mij werkt daar), maar doen ze dat ook bij andere garages?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.9K

Antwoorden (8)

Ik heb een hele oude Volkswagen, 15 jaar. Hij is bij een goede alles-doener in onderhoud. Rekeningen zijn betaalbaar en ik heb geen klagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1,
als je er een vriend hebt werken zou ik hem zeker daar in ondehoud doen de kans is dan klein dat je bedonderd word.
helaas is het zo dat bij garages nog al eens wat dingen niet gedaan worden waar wel voor betaald word.
maar in princiepe kun je de auto bij (bijna)alle garages wel helemaal laten controleren voordeel van een merk garageis dat er veel kennis onder het personeel is met jouw type auto
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Merrkgarages zijn over het algemeen duurder dan gewone garages.
Zorg wel dat je een garage neemt die bij de bovag is aangesloten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De merkdealer is over het algemeen duurder dan een niet merk gebonden garage!

Een goede merkloze garage zal zeker zo goed zijn als een merkdealer!
Alleen kent een merkdealer zijn eigen merk van binnen en buiten, en zal zo af en toe ook tips geven aan merkloze garages, als erom gevraagd word!

Er wordt namelijk meer onderling gecommuniceerd door diverse dealers en garages dan dat de consument weet!

Een goede merkloze garage herken je aan de overvolle agenda, bij deze garages is de aanschaf van een occasion meestal ook voordeliger!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de merkdealer weten ze vaak alles over een auto, maar ze kunnen daar ook slordig zijn of je gewoon onnodige kosten geven! Ik heb al genoeg vreemde verhalen gehoord over merkdealers (Ik noem een roetfilter op de rekening bij een benzine auto). Kwa kosten zal een niet merkgebonden garage vaak goedkoper zijn, en deze kunnen ook zeker goed werk afleveren.

Nu gaat het hier over een VW Polo dit zijn auto's die vaak voorkomen in ons land. Daarom zou ik deze bij een normaal autobedrijf. Als je een speciaal merk of een speciale auto hebt dan zou ik, zeker het ingewikkelde werk, door een dealer laten doen. Zelf doe ik ook veel zelf of met/bij een niet merk gebonden garage. Maar voor het grote of ingewikkelde werk zoek ik graag de dealer even op.

In deze heb ja natuurlijk wel goed gedaan als je vriend monteur is bij de VW en zelf de auto heeft gedaan, dan weet je zeker dat ze net wat extra doen. Is je vriend daar een verkoper (of een andere functie buiten de werkplaats), dan weet je natuurlijk nogsteeds niet wat er precies gebeurd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er denk ik om wat er te repareren valt.
Standaard onderhoud kan elke goede garage.
Voor een specialistische reparatie ga ik ondanks de hogere kosten toch liever nar de dealer omdat daar de juiste diepe kennis zit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier kan ik heel kort over zijn. Theoretisch zou dat beter moeten zijn, maar de praktijk zegt toch maar van niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het onderhoud van mijn auto (een Japanner) deed ik altijd bij het merk auto. ik raakte vertrouwd en een beetje vergroeid met de garage.
toen ik in een andere auto ging (een Franse) rijden bracht ik deze in eerste instantie naar de (Franse) merkgarage.
na 3 jr besloot ik de auto toch in de meer dichtbij en vertrouwde garage te brengen.
wat blijkt in de praktijk?
-de merkgarages zijn vrijwel altijd duurder
-een reparatie aan mijn franse auto was vééél voordeliger dan bij de merkgarage.
conclusie:
-alle erkende garages voldoen, als het goed is
-vraag vooraf offerte aan, zowel bij keuringen als bij reparatie(s).

ik ga meestal drie dealers af.