Geen winterbanden, maar zomerbanden in NL, je krijgt een aanrijding en bent schuldig. Betaald de NL verzekering wel uit?

Ook als de winterbanden nog niet in NL verplicht zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

Als je gewoon verzekerd bent zou ik niet weten waarom niet. Winterbanden zijn niet verplicht in Nederland.
13 jaar geleden
Als jij en je auto aan de wettelijke eisen voldoen, betaalt de verzekeringsmaatschappij uit.
jc54
13 jaar geleden
De verzekering betaald gewoon uit.
Omdat het hier nog niet verplicht is.
Tevens als de weg een grote ijsbaan is,dan helpen winterbanden ook niet meer.
Dan is een goede zomerband nog beter dan een slechte winterband.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In basis zal je verzekeringsmaatschappij uitbetalen. Echter, je zult wel moeten aan tonen dat jij een goede huisvader bent geweest. Stel, jouw zomerbanden zijn helemaal tot op de draad toe versleten en daardoor krijg je een ongeluk, dan kan de maatschappij besluiten dat je niet uitbetaald wordt. Dit soort voorwaarden kan je terug vinden in de kleine lettertjes.