Is ammoniak te gebruiken voor het ontvetten van oude verflaag? Of toch beter wasbenzine?

Op mijn auto is witte verf aangebracht op rode ondergrondverf. Die witte verf is hier en daar gaan bladderen. Om nieuwe witte lak eroverheen te spuiten wordt geadviseerd de ondergrond eerst te ontvetten. Kan dat met ammoniak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
12.4K

Antwoorden (5)

Wasbenzine ontvet beter,en verdamt sneller..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verdamt nog maal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nniet goed ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Moolkeesje: moet je het wel met dubbel m schrijven!
@carlosmith: het is verdamPen, dus iets verdamPt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AGzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beurs.NL - Koerswinst in Wall Street verdampt
het beste is om wasbenzine te gebruiken.
dit ontvet heel goed en de luchtvervliegt sneller ook is het zo dat ammoniak een benauwder is voor je longen als je erboven hangt.
met wasbenzine ging bij mij verf prima weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb goede ervaringen met ammoniak, het ontvet prima, in ieder geval binnenshuis, dus waarom niet op de auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En daarbij maakt het de onderlaag wat stroever,waardoor de op te brengen verf wat beter "pakt".
Ik zou thinner nemen.
Eerst de bladders verwijderen, vervolgens waterproof schuren en dan afnemen met thinner.
Wel handschoenen dragen en goed ventileren, want thinner is een nogal agressief goedje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het kan met ammoniak,dit word vaak door schilders gebruikt ( gemengd met water)
Maar als ik advies mag geven zou ik je siliconenontvetter aanbevelen !
Dit kun je vragen/kopen bij een plaatselijk autoschadebedrijf,en het kost ong 2,50 per liter.
Hiermee maak je de auto 100% vetvrij !
Gebruik hierbij 2 doeken, 1 om in te wrijven ,en 1 om uit te wrijven.
Na het ontvetten het te spuiten deel niet meer met de handen aanraken!
En vraag meteen om een kleefdoekje om de laatste stofresten weg te halen.
Het kleefdoekje wrijf je na het ontvetten, en net voor het spuiten over het te spuiten deel.

Succes, en als je nog vragen hebt hoorik het graag .
Leonard