Hallo Lena91,

Het uitdeuken opzich is niet zo duur, maar het gaat om het totaal van uitduiken tot spuiten.
Dus uitdeuken, demonteren, strakmaken, grondverf spuiten, drogen, schuren, afplakken, spuiten(aflak) , drogen, monteren.

Het voornaamste zijn de uurlonen die het zo duur maken.

Groeten Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke plus, want de meeste mensen willen toch een strak en glad eindresultaat, zonder kleurverschil. Dan heb ik het toch een stuk makkelijker ;-) met een hamertje en een kwast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie eend Heidi. Jammer dat ze niet meer gemaakt worden.

Andere antwoorden (5)

omdat dat een secuur werkje is.Zeker als ze uitdeuken zonder dat ze het moeten overspuiten.
Het uurloon maakt het gewoon duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het uitdeuken veel arbeid vergt. Soms wordt daarom eerder gekozen voor het plaatsen van een nieuw vervangingsdeel. Da's meestal goedkoper dan uitdeuken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen uitdeuken is niet zo heel duur. Wat wel duur is, is het overspuiten van lakbeschadigingen en dat heeft ermee te maken dat de gespoten onderdelen in een oven moeten uitharden. In die oven past een hele auto, maar deze moet net zo goed worden opgestookt als er alleen een overgespoten buitenspiegel in moet.

Bovendien vergt (de)monteren van onderdelen en maken van exact de juiste kleur veel tijd en dus veel arbeidsloon.
paulus811
13 jaar geleden
Het is minder duur dan het lijkt als je over de prijs onderhandelt. Maar dan nog, zoals hierboven gezegd wordt het door het uurloon toch een prijzig iets.

Volgens een vriend van mij kun je een simpele deuk ook met een gootsteen ontstopper te lijf gaan. Goed aandrukken, vacuum krijgen en trekken. Of het werkt weet ik niet, maar het klinkt als iets dat in elk geval kan werken. Dan ben je in elk geval goedkoper uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelooft je vriend ook nog in Sinterklaas ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goeie tip voor je vriend: begin een eigen bedrijfje en ga er mee door het land!
;-)
Omdat er meer bij komt kijken als alleen uitdeuken, schuren, plamuren etc. en natuurlijk de tijd die er ingestoken wordt.