met stikstof dachht ik, deze komt voort uit een explosie van een chemische component aziridines genaamd. Maar tegenwoordig wordt er ook CO2 gebruikt, meer zelfs denk ik. Van aziridines werden vroeger ook slaghoedjes gemaakt overigens, dat terzijde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit gebeurd door een heliumcylinder die in verbinding staat met de airbag en de sensor in de auto die het juiste signaal moet geven aan de airbag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Volgens mij vlieg je dan weg, en het verlaten van de plaats des ongevals is een misdaad.
Het is een springstof die dat doet, worden er ook al vragen gewist die kloppen... Moderator toch...

Die wordt elektrisch ontstoken en het is een springstof...

Toegevoegd op 01-06-2009 19:58:13
En die explosie opent een gascilinder en het gaat voor 99 % om een niet-actief, volledig non-toxisch gas dat voordat het de luchtzak bereikt, wordt gekoeld en door middel van speciale filters van verbrandingsresten wordt gezuiverd. Er kan echter een zekere hoeveelheid stof en basische deeltjes overblijven waardoor irritatie van de huid, het
slijmvlies en de ogen kan optreden. Het gaat echter om een geïsoleerd verschijnsel van korte duur dat niet als schadelijk voor de gezondheid wordt beschouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.katho.be/VHTI/automechanica/techzone/veilighe.htm
Er zit een 'gasgenerator' in.
Uit de stoffen NaN3, KNO3, and SiO2 produceert ie razendsnel N2 oftewel stikstof.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik had de klok, jij geef de klepel +1